Måndagen

2010-04-27 / 09:11:48
Äntligen är måndagen över... jag anskyr måndagar även om denna var helt ok...

Stackars Aragorn blev utjagad ur hagen under lunchen så nu går han ensam igen..:( hur sjutton ska man lösa detta? Indi står inne idag med men imorgon ska han nog få komma ut lite, han börjar nog bli lite less på det då han går som vanligt o verkar må bra... Hämtade ut hans dyra medicin igår, oh så härligt det är att vara hästägare ibland;)

Red ganska sent igår men det var helt uuunderbart ridväder faktiskt... lagom varmt o ljust länge, tycker så mycket om vår o sommar:) Nu känns det iaf som det ä på G då det var över 20 grader igår!
Var nere i paddocken med Hollan boll o Pontus hjälpte mej bygga fram lite hinder så jag kunde hoppa! Var fruktansvärt länge sedan vi gjorde det så det var hur skoj som helst, men uj uj uj så feg jag har blivit...:/ Kände mig som Julia på Jamba i Ponnyakuten, Jag vet att Malin tittar på det iaf men för er som inte gör det så är det en liten knubbig tjej som inte vågar hoppa men ponnyn gör det. Hon är på ett "läger" för att övervinna sin rädsla och vågar i slutet hoppa ett hinder på 80cm!!!

Bild på Julia och Jamba;)


 O det var ungefär så högt jag vågade hoppa oxå...:/ Sjukt att jag hoppade hinder upp mot 120 cm bara för något år sedan.... Men Hollan var snäll o tyckte det var superskoj:)

Bilden är från förra sommaren...


När allt var färdigt i stallet vid 9 så satt jag o Pontus ute en liten stund till... var så himla skönt ute o man vill ju inte missa när tillfälle ges att vara ute o mysa:)

Idag ska det handlas efter städning på Däckia, Pontus ska klippa sig oxå, får nog bli en liten tur o skogen när ja kommer hem lite senare, men det är ju lugnt eftersom det var ljust efter 9 igår kväll;)
Kommentarer!
Postat av: Susanne

Hahahaha jag och Fredrik kollade en stund på ponnyakuten senaste avsnittet å såg lilla Julia å hennes Jamba, haha =) Åh, visst är det underbart med ljus och värme =)

Kommenterat - 2010-04-27 / 09:55:05
Postat av: Jessica

Hahahahaha ja hon är min idol i Ponnyakuten;) Känner nog igen mig lite i henne sedan jag var liten, haha

Kommenterat - 2010-04-27 / 11:55:55
Postat av: Marita

Var är bilden tagen ?

Kommenterat - 2010-04-28 / 08:43:15
Postat av: Jessica

Vilken av dom?!:)

Kommenterat - 2010-04-28 / 11:03:48
Postat av: Carina

Ja jisses så modig du var och tävlade och allt i hoppning förra året. Man blir bara fegare med åren ska du veta så känn på de högre höjderna medans du kan ;) Stackars "lilla" nya pållen som är mobbad. Ett litet tips är att låta ny häst gå med en ett tag så han får bli kompis med en i taget. Mobbare är mycket tuffare i hela gäng än en och en :) Hoppas de tar emot honom snart. Får komma ut och titta på honom sen en dag :)

Kommenterat - 2010-04-28 / 19:39:31  | URL - http://www.stalldressce.se
Postat av: Jessica

Haha ja då var jag modig;) Får se om det blir någon sommarcup för mig i år eller om jag fegar ur;)

Jo det vet jag, han går med mammas ena häst nu o dom börjar bli lite kompisar så snart släpper vi in Indi till dom så får Hollan gå själv ett tag.... Det är hon som är värst:/

Kommenterat - 2010-04-30 / 08:11:25
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: