Fortsättning på föregående inlägg..

2010-07-22 / 21:49:39

Okej då fortsätter vi där vi slutade igår för nu har datorn ström;)

Måndagen blev en tur till Bolex först på fm där Mia red lite o jag o Pontus gick med Ebba o Engla som fick åka lite häst o vagn efter Erika!
Efter lunchen åkte vi in till stan o gick o strosade lite där i det varma vädret... Handlade typ ingenting men det är ju en mysig stad att gå i;)

På kvällen blev det god middag som vanligt och mys ute:)
Barnen hade lite mys i soffan:) Underbara ungar!

Tisdagen bjöds på ganska fint väder så det fick bli stranden! Åt en god lunch med lax vilket uppskattades MYCKET!! Me like;)
Sedan blev det sol o bad, sååå himla härligt!

På kvällen blev det utgång i Visby.... Blev inte riktigt som vi tänkt oss men en kväll ute är alltid en kväll ute;)

Onsdagen som var våran sista dag på ön spenderades förmiddagen med sol o bad...:)

Efter badet lämnade jag o Pontus huset för denna gången... Åkte förbi en outlet lite o tittade, sedan in till hamnen för lite glass i solen o sedan kom pappa o Åsa så gick vi o tittade på alla fina båtar som låg i hamnen innan det var dags att åka på båten.... Kändes tungt att lämna...

Bilresan hem gick bra... Kändes tungt... Men nu har det gått en dag hemma och man kommer snabbt in i gamla vanor, alla hästar är motionerade och jag ska snart krypa ner i sängen...

Kan ju bara säga att detta inlägget tog mig över 1 timme att lägga upp... då kanske ni förstår varför jag inte bloggar så mycket nu, iaf inte med bilder;) Det är inte alltid man har tid o lust att sitta så länge!

Semester på Gotland

2010-07-21 / 21:12:27
Jahapp då sitter man i bilen påväg hem...:( Känns så tråkigt, vi har haft det så bra o det är så skönt att ha semester.

På fredagen när vi kom var 30 års festen på halvfull fart och vi smälte in ganska snabbt, blev dans o bad i poolen till ca: 4 på morgonen;) Hehe helt ok...:)

Blev lite svårt med bilder när det var så mörkt men på denna sista bilden har Christer tagit täten på tåget runt poolen;)

Dagen efter blev ingen höjdare, eller vädret var ingen höjdare men vi hade mys inomhus utan ström ett par timmar o åska utanför.... Mycket regn kom det.... Ebba klädde sig nästan för regn väder;) haha

Så lördagen blev alltså lugn och skön.... På förmiddagen åkte jag o Mia o Ebba in o tittade en liten snabbis på hoppning, han precis se Fredrik hoppa när vi kom...

På em åkte jag o Pontus till Hanna o Micke med tvillingar för en liten fika... Trevligt trevligt o mycket mysigt hus, knäppte dock inga kort där..:/
Resten av kvällen bestod av mys vid poolen o god mat ute...:)

Pontus gjorde rent poolen lite oxå, lite arbete är okej så länge man har en öl i handen;)

Nu måste jag nog avsluta detta inlägget tyvärr, mitt i...:( Men datorn vill ha ström som jag inte kan ge den just nu när ja sitter i bilen så får bli en fortsättning imorgon gott folk, spännande va?!;) hehe

Fortsättning följer....

Sommar, sommar denna härliga sommar!:)

2010-07-16 / 19:01:40
Har haft så underbart skönt sedan ja sluta skolan, sommaren är underbar, vädret har varit helt fantastiskt! Kanske därför det inte blivit så mycket bloggande, har inte riktigt lust att sitta inne vid datorn;)

Dagarna går ganska fort när man har mycket att göra vilket jag alltid har;) Rider 3-4 hästar om dagen nu o får försöka göra det på morgon eller kväll då det är fruktansvärt mycket bromms o grejer, det är väl den största nackdelen med sommaren..:/

Tog in hö för några dagar sedan, det var ingen höjdare direkt att sitta i traktorn en hel dag...:/ Men när det står 24 balar i kanten på åkern känner man sig ganska nöjd;)

Pappa o Åsa har varit på besök i några dagar o det har varit super trevligt... Vi har ätit gott, legat på stranden o solat, badat o shoppat mm... Vädre har varit kanon o ja... det har varit super helt enkelt...

Nu sitter jag o Pontus i bilen påväg till Oskarshamn  för ett besök på Gotland... Ska bli så skönt att ha lite semester:) Hoppas vädret håller i sig o att vi alla är friska o pigga;)
Jag kan inte påstå att jag är jättepigg nu då det har blivit sena kvällar o tidiga mornar med svettiga dagar ganska mycket nu, måste ju hinna med lite på morgon innan det blir för varmt... Men nu blir det som sagt lite semester så nu ska ja nog kunna vila upp mig:)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer men lägger in lite bilder tänkte jag det brukar vara populärt;)

Blev lite kubb på kvällarna med pappa o Åsa... Nookisen ska vara med på ett hörn som vanligt;)

Endel dricka blev det på kvällarna med, alltid lika gott:)

Tylösand var stekande hett så vattnet besöktes flitigt, till o med av Pontus;)

Jag o Pontus steker lite;)

Nu börjar batteriet på datorn sina så nu är det nog dags att avsluta inlägget;) Kanske kommer ett till på tillbakavägen från ön, vem vet;) Annars blir det mer när ja börjar skolan igen;)

Har du tänkt på...

2010-07-04 / 17:07:08

...hur det du säger till andra uppfattas av andra? Hur ditt beteende kan påverka andra?
Endel människor säger saker som de kanske inte tror att den andra personen ska ta illa upp av fast denna gör det... och det kan vara svårt iof... att veta.... det måste du som person lära dig att bestämma hur du ska hantera det...
Men det som stör mig mest är hur själviska vissa människor är... tänk lite på hur du beter dig runt andra och hur det kan påverka dem.... I vissa situationer kan man faktiskt försöka behärska sig lite istället för att bara köra på i vanliga spår...

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta men efter mycket psykologi i skolan nu den sista tiden så sitter det lite i hjärnan;) Så mina kära vänner, tänk lite efter före:)

Helgen har gått fort som vanligt... kursen gick bra med båda pållarna o vädret har varit vääääldigt varmt;) Men det gillar vi, sålänge man inte behöver göra något;)

Filmen på tv just nu är bra tråkigt, varför sitter jag här? Suck vad trött jag blir....