Första helgen i Maj 2010

2010-05-03 / 13:47:10

Jahapp då var det måndag igen.... Helgen har varit underbar trotts lite dåligt väder, fint igår iaf;) Tiden går så fort nu bara, både på helgerna och i veckorna...:/ Känns som om livet bara rusar förbi....:/

I fredags blev det fredagsmiddag hos mamma o Petri tillsammans med fam Gottwald... Trevligt o härligt att se dem... Få krama om alla!

Blev god mat som alltid och en behövlig pratstund med Mia, önskar bara vi hade mer tid...:/

Lördagen var inget toppenväder kan jag ju inte påstå men jag o Mio lyckades hinna med en ganska lång tur i skogen innan regnet kom;) Vääldigt bra tajmat då det började regna precis när vi satt av:)

Under resten av dagen blev det städning medans Pontus hjälpte till med snickeriet hos mamma, blir så bra med altanen där!:) Lita fika hos mamma hanns även med innan jag o Pontus var tvugna att sticka hem o laga mat då det var vi som skulle bjuda denna dagen;) Blev fläskfilegryta med hasselbackspotatis;) Mumma!!

Sötnosen Herman skulle in i skåpet, fråga mig inte varför;) hehe



Fast han fick inte riktigt plats att sitta där inne;)



Mys i soffan... Mia och Herman..


Mamma och Ebba, men lilla damen börjar bli ganska stor nu tycker jag;)


Blev hos oss en stund tills vi tagit in hästarna o sedan åkte vi till mamma en stund...

Under Söndagen tittade solen fram en massa o jag o Pontus åt frukost UTE!!! Deni! Hur mysigt som helst...

Älsklingen ute på altanen...


MYS!!:)


Nookisen låg i gräset o mös o vi satt en stund efter frukosten med innan Pontus åkte till Halmstad för att fira bror sin... Då gick jag till mamma o fikade lite o sedan blev det promenad hem igen för longering av Aragorn.. Mia longerade och det gick super, sån duktig kille:)
Jag o Ebba tog traktorn tillbaka till mamma med stolar o bord på släpet, blev sedan lite stressig mat innan fam Gottwald skulle bege sig till båten:( Alltid lite tråkigt med avsked.
Jag o Nookisen promenerade hem o var hemma ungefär samtidigt som Pontus... Blev mys i soffan under kvällen samt färgning av håret;) Finally!! Hehe det var på tiden om man säger så;)

Nu får vi se vad denna veckan har att erbjuda!

Kommentarer!
Postat av: Marita

Känns som vi hann med en hel del denna helg. Är det Nokisens mysplats han ligger på i skuggan ? :)

Kommenterat - 2010-05-03 / 14:23:27
Postat av: Susanne

Ni verkar ha haft en mysig helg =) Härligt!

Kommenterat - 2010-05-03 / 15:31:40
Postat av: Jessica

Hehe ja där trivs han... Fast helst vill han gräva o ligga inne i buskarna;)

Japp en riktigt härlig helg!

Kommenterat - 2010-05-04 / 08:07:25
Postat av: Mia

Ja tiden springer ifrån en hela tiden...men vi ses snart igen!!

Kommenterat - 2010-05-04 / 22:36:18
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: