Friday!

2010-09-03 / 16:39:28
Idag är det fredag och klockan är nu 16.30, jag har varit ledig från skolan idag och måste säga att jag haft en underbar dag!

Det började med en tidig morgon som vanligt, inte mej emot just nu iaf för annars hade ja inte hunnit med allt jag gjort;) Hovslagaren kom vid 8.00 och slog på lite tappskor eftersom det var två hästar som bara hade 3 skor på sig;) Efter det blev det longering av miss Hollyday. Hon var så busig o sprallig och det var helt underbart att se hennes vanliga pigga jag igen, var ett tag sen men nu sover de inne om nätterna och hon såg ut att röra sig som vanligt så nu kör vi igång på riktigt igen, träning om en vecka!:)
När jag var färdig med henne tog ja tag i mockningen, så skönt o ha de gjort;) Än så länge har de varit inne så få nätter så de faktiskt e roligt att gå o pyssla, e ju så fint i stallet med:) O har man tid som ja hade idag så e de lite mys faktiskt;)
När stallet var sopat och snyggt tog ja in Indi o gjorde iordning honom för en tur i skogen, blev ganska mycket trav o galopp och solen lös på oss så det var helt underbart, han var pigg men snäll:) Kunde till o med rida förbi kossorna som han annars varit livrädd för!!:) Woho heja Indi...:)
Efter turen med Indi blev den en liten skritt runda på Aragorn, som faktiskt också skötte sig idag, så alla pållarna har varit super idag, det gör mig så glad:) Speciellt när vädret var så härligt med:)

Blev lite lunch i soffan innan jag tog lilla Nookisen på en långpromenad! Var ute i 1,5 timmar o det var så härligt, känns dock i benen nu att ja inte är van att gå så långa rundor:) hehe Men som sagt solen sken och jag hade TID (för en gångs skull) så det var bara mysigt, o har man ont i benen för att man gjort något bra så är det lätt värt det;)

Så nu sitter ja i soffan o facebookar lite, tänkte ta en dusch o sen vila mej lite faktiskt, Pontus har pysslat nere i affären som nu mer snart kallas gym;) Nästan allt är urplockat o nerskruvat, musiken är installerad och just precis nu är Pontus, Susanne o Fredik i Malmö och hämtar hem lite maskiner:) Så kanske blir lite tränat i helgen!;)

Blir nog sent innan de kommer hem så idag blir det lite sen middag, hoppas ja kan hålla mig tills dess bara..:/ Blir kräftor ikväll faktiskt, de e ju så gott o man får ju passa på när de e lite säsong kvar för det;) hehe

Idag blir det inga bilder Micke för jag sitter hemma o har faktiskt inga bilder att lägga upp från idag, men ska ta kort på gymmet i helgen som ja kan lägga in på tisdag så ni får se iaf;)
Kommentarer!
Postat av: Micke

JA!! bilder på gymmet vill jag ha , är lite avis faktiskt.

Hur mycket maskiner ska ni ha? , e ju inte billigt med dom där grejorna.



Då kan man besöka er och träna i framtiden ?? , great!.



Lycka till med träning och mat o allt , det fixar du syrran!



/HA en trevlig helg.

Kommenterat - 2010-09-03 / 18:28:27
Postat av: Jessica

Än så länge så e de ju bara tre maskiner, men det får man ju fylla på lite efterhand när man hittar något fynd, det är ju det vi gjort med dessa så det är ingen förmögenhet iaf... då hade vi inte haft råd;) SJälvklart får du träna lite när du e här sen;) Tack detsamma!

Kommenterat - 2010-09-04 / 08:02:25
Postat av: Malin

Skorna kostade 200 kr;) Blilligt å bra!

Kommenterat - 2010-09-04 / 15:41:40  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: