Sol el regn?

2010-09-15 / 08:54:40
Idag har vädret svårt att bestämma sig, det är lite små kyligt, lite halvklart o än så länge inget regn...:/ Enligt vädret på telefonen skulle det bli regn idag, men enligt mamma som tittat på vädret på TV skulle det inte bli regn..:/ Hästarna fick på sig sina täcken trotts detta velande då jag inte ville riskera blöta hästar sen när ja ska rida... Dom får helt enkelt bli lite varma då!;)

Har precis varit på lite "kvartsamtal" med min "mentor" på skolan o pratat om förra praktiken o nya praktiken så nu ska ja maila Dan på Sohlbergs o se om vi kan hitta någon meningsfull uppgift till mig under nästa praktik period... Trivdes ju så bra där så hade varit roligt att komma tillbaka dit;) Men vi får se hur det blir!

Igår var en heltisk kväll... Kom hem o gick direkt ner till paddocken för att hjälpa mamma med Aragorn lite. Tog med mig Nookisen så han fick en promenad samtidigt, man måste ju vara lite effektiv;) Mamma var duktig igår och Aragorn var ganska duktig, fattar inte varför han ska vara så ovillig..:/ Men vi kämpar på så hoppas vi att han slutar bråka så han kan få vara kvar hos oss för det vill vi verkligen!:)

Gick sedan in o lagade lite mat som ja tryckte i mig i all hast som vanligt innan Susanne kom o vi skulle rida mina små änglar, de var pigga men snälla iaf;) hehe... Har dragit ner lite på havren nu så de inte ska bli helt galna förhoppningsvis;)

Därefter blev det lite plugg o sedan idooool!! Haha så kul;) somnade i soffan o vaknade vid 23.30 eller nått o fick hoppa in i duschen innan ja kunde lägga mig i sängen o sova, var duktigt trött imorse när klockan ringde vid 06.00...:( Men men de e bara o ta sej i kragen o stiga upp!

Så nu sitter ja här i skolan, vi börjar om ca: 15 min så ja har lite egentid med min dator:) De e skönt!

Tänkte lite på det idag att det har blivit lite mycket mat i min blogg nu för tiden, det är inte riktigt min stil men ja tycker det är roligt just nu.... Känner mig fortfarande taggad även fast jag är så sugen på nåto hela tiden så ja tror ja dör, o hungrig jämt med, känner mig mätt i typ 30 min sen är ja hungrig igen...:( Det måste vara något fel på min mage...:(

Här kommer lite mat bilder igen då, hehe





Broccoligratäng med räkor i o en liten bit lax till, mumsfillibabba säger jag!!:) Lättaste maträtten jag någonsin gjort tror jag:) haha

Igår var Pontus lycklig för då blev det mat han tyckte om (broccoligratängen var ju inte hit..;)) Spagetti och baconröra! Ibland måste han ju få något som han tycker om så han kan äta sig lite mätt... haha



Igår blev det som sagt ingen gymmande så idag får det bli det, tror mamma o Petri skulle ner med så det blir fullt med folk:) hehe

Kommentarer!
Postat av: Anonym

Allt såg jättegott ut jag tror vi ska börja äta hemma hos er istället på kvällarna :)

Kommenterat - 2010-09-15 / 09:04:42
Postat av: Jessica

Haha ja visst vi tycker om sällskap, så länge maten räcker, men vem var det som skrev? :-)

Kommenterat - 2010-09-15 / 22:24:50
Postat av: Marita

Det var jag som missade namnet :)

Kommenterat - 2010-09-16 / 08:10:15
Postat av: Jessica

Aha lilla mammsen! Klart ni får det!;) Bara säg till innan så jag vet att det räcker;) hihi

Kommenterat - 2010-09-16 / 16:31:23
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: