Trend?

2010-09-16 / 16:15:54
Haha tycker det är lite roligt nu, känns som om det är en trend att träna o äta rätt.... Bilder på maträtter dominerar i våra bloggar nu för tiden;) Tycker det känns roligt, att alla är på samma spår, sporrar varandra och berömmer varandra. Fast egentligen... ska det inte bara vara vardag? är det inte något som faktiskt borde vara jämt? Att det ska vara så himla svårt göra det till en vardag bara...;)

Men jag tycker det är kul nu... Jag känner mig mer motiverad än någonsin och känslan när man tränat och känner att musklerna är trötta är underbar, även känslan när man lagat någon mat som är god men samtidigt ganska nyttig, eller känslan när man går o lägger sej om kvällarna och vet att man inte ätit en enda godisbit, eller fikat mm... Det är en härlig känsla tycker jag... visst det är något som borde vara vardag, men det har det inte varit för mig och det är svårt att ta sig ur "träsket"... Mat är ju sååå gott, o godis, o coca cola, eller en bit prinsess tårta... mmm!!:) Haha

Jag kan iof inte neka till att jag tycker man ska få unna sig saker, men det har jag lärt mig på gotland av världens bästa Mia att man kan unna sig med måtta... Man behöver inte trycka i sig massa godis, eller äta ett helt paket kakor när man fikar, istället kan man ta LITE godis någon gång ibland, eller ta EN kaka till fikat istället för fler. Det är något jag är dålig på därför vill ja inte ha något sådant alls just nu för ja måste bli av med sötsuget först. Men jag kommer unna mig saker, annars missar man för mycket godsaker:) men med måtta! hihi

Men som sagt jag är motiverad att fortsätta och det blir lättare o lättare för varje dag, känner skillnad på min kropp och jag ser skillnad på vågen.... Det är härligt och gör att man vill fortsätta, jag vet att det kommer gå trögt sen men då gäller det att tänka positivt och fortsätta! För även om det kanske inte händer så mycket med vikten, så kan man ju då ställa sig själv frågan; Hur mår jag egentligen?
Jag måste säga att jag mår 10 000 gånger bättre nu än jag gjorde när jag tryckte i mig massa onyttigheter hela tiden, jag känner mig piggare, fräschare och starkare... Det är det som måste vara sporren när det går trögt på vågen...

Usch nu måste jag plugga... de va ju roligt att blogga idag men ibland måste det tråkiga gå före det roliga! (Kanske därför det var roligt att blogga?!;)) Haha
Kommentarer!
Postat av: Marita

Du är så himla duktig stumpan och du har helt rätt i att man ska inte bara titta på vågen. Viktigast är faktiskt hur man mår och inget annat :)

Kommenterat - 2010-09-17 / 08:18:42
Postat av: Micke

Du är så duktig Jessi!! , se till att komma igång med konditionen också så vi kan ut o springa sen ;)

Kommenterat - 2010-09-18 / 17:32:41
Postat av: Jessica

Haha nej Micke jag springer inte;)

Kommenterat - 2010-09-18 / 17:34:33
Postat av: Mia

Jag är så stolt över dig så du anar inte!! :) Underbart att du hittat inspiration igen. Puss!

Kommenterat - 2010-09-19 / 11:27:33
Postat av: Jessica

Tack Mia! Jag göra mitt bästa och som sagt nu e de roligt!!:)

Kommenterat - 2010-09-19 / 12:51:16
Postat av: malin

Visst är det delling;) Men tyvärr uppfattade jag inte vilken häst han red hehe;)

Kommenterat - 2010-09-19 / 21:01:23  | URL - http://maromer.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: