drömmer mig bort...

2011-02-03 / 13:03:02
Jag vaknar tidigt en solig sommarmorgon av väckarklockan, ljuset i sovrummet får mig att lätt vilja gå upp.
Jag tar på mig mina skönaste ridbyxor och en matchande t-shirt.
Med en frukt i handen går jag mot sommarhagarna i morgondiset.
Hästarna står och betar och jag tar med mig min häst tillbaka till stallet, borstar och sadlar. Tar på mig mina gudomligt sköna ridstövlar och hjälm för att sedan ge mig iväg till paddocken.
Solen stiger snabbt och det börjar redan bli varmt.
Jag skrittar på långa tyglar och funderar på vad jag ska träna på idag, under ridpasset har värmen börjat slå till ordentligt och både jag och min häst svettas, när vi skrittar av känner jag den där otroligt nöjda känslan, ni vet den där som håller i sig i en vecka, min häst var så fin under ridpasset och lyssnade mycket bra.
Väl tillbaka i stallet spolar jag av hästen innan vi tillsammans går ner till hagen igen, jag sitter kvar en stund och tittar på hästarna som betar och rullar sig i gräset.
Som jag längtar efter detta!!!!

Kommentarer!
Postat av: Marita

Kan bara hålla med :)

Kommenterat - 2011-02-03 / 15:47:49
Postat av: Heidi

underbara hästar o sommar ♥

Kommenterat - 2011-02-04 / 08:55:10  | URL - http://heromer.blogg.se/
Postat av: Natalie

Önska att jag kunde uppleva det någon gång :(

Kommenterat - 2011-02-09 / 18:58:22
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: