Tiden är inne...

2011-01-10 / 10:18:26
...för mig att ta tag i kroppen igen...:) Vägde mig imorse.... inte något jag är stolt över direkt...:/ Men nu tar jag nya krafter.. igen...:/ Dagarna blir ljusare och med det längre och luften blir varmare och varmare... (förhoppningsvis) o det gör mig starkare och piggare och mer motiverad...
Idag blev det gröt till frukost... jag avskyr havregrynsgröt så kom gärna med förslag på bra frukost. :) Höll på o kräkas vid varje tugga. haha
Är ledig från skolan idag och har precis kommit upp från stallet, kan inte rida då det är isgata överallt..:/ känns inte så kul men hellre det än brutna ben eller något sånt... det finns ett ställe jag skulle kunna rida på men där har 2 älgar bestämt sig för att bosätta sig så där vågar jag inte rida själv...:/ Så typiskt när man varit duktig på att hålla igång dem hela vintern fram tills nu...:( suck! Men men...
så nu sitter jag här... ska ta en lång promenad med Nookisen i em, har träningsverk i vaderna från promenaden i snön igår..:) ikväll blir det gymmet! Vi har fått hem en ny "maskin" så ikväll blir det nog mage och rygg!
Ska laga två middagar idag... Tänkte göra broccoligratäng till mig och pasta med bacon till Pontus.. Han är inte så förtjust i broccoli och eftersom jag är hemma o har tid så kan ja lika gärna göra två middagar..:)
Såhär ser matsedeln ut denna veckan:
Måndag: Broccoligratäng
Tisdag: Spenatsoppa
Onsdag: Kycklingsallad
Torsdag: Paj
Fredag: Fredagsmiddag hos mamma
Lördag: Tjälknöl med potatis
Söndag: Kycklinglasagne
O till lunch blir det som vanligt rester, så blir väl broccoligratäng till lunch tis och ons, Kycklingsallad till lunch tor och fre..:) Ska nog bli en bra vecka... Jobbigast blir att bli av med sockersuget, men det ska nog gå, det har det ju gjort förr;) hehe
Så nu är bloggen inne på samma mat och träningsspår som förra året verkar det som;)
Oj höll nästan på att glömma... Fick reda på resultatet på förra tentan i produktionsekonomi idag... 84/100 p!!! Vilket är ett VG, haha trodde jag aldrig så är grymt nöjd med det!
Ne om man kanske skulle ta o städa lite... eller bara vila?!:) ska fundera på detta lite medans jag ligger i soffan, hehe
Kommentarer!
Postat av: Petra

Va duktig du är! Vi kör också stenhårt nu för att bli av med gravid/julkilon :)



Mitt frukostförslag till dig är en macka med skinka (bra och smalt pålägg) ett kokt ägg och ett glas juice.



Hoppas att ni kan komma alla den 12:e!!



kram kram

Kommenterat - 2011-01-10 / 21:22:58
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: