Sommarbete, äntligen!

2011-05-23 / 13:55:53
I fredags släppte vi hästarna på sommarbete!! Så himla underbart det bara kan bli med fint väder under helgen, dock kom det en del regn igårkväll men hästarna såg ut att ha överlevt natten ändå, idag värmer solen på dem..:)
 
3 veckor har nu gått på tävlingen, och jag måste säga att jag är uberstolt över mina resultat! -9 cm i midjan och -4,4 kg på vågen.... Det kan ju inte bli bättre! :) Jag har ändå kunnat äta efterrätt två gånger under denna period (GI anpassad dock men ändå), har iof kämpat ganska bra och sprungit 3 gånger i veckan, gymmat 2 gånger i veckan o ridit o promenerat utöver detta, minskat ner på portionerna och tagit bort all potatis, endast minskat ner på pasta men ändå ätit pasta och ris. Känner mej så jäkla fräsch i kroppen och blir rastlös på kvällarna om jag inte går ner i gymmet eller ger mig ut o springer.
Visserligen är jag hungrig ganska ofta men det är väl smällar man får ta, sötsuget kommer och går men är under kontroll än så länge. Summa sumaro så är det 3,7 kg kvar tills jag når min målvikt!! o denna gången jäklar ska jag inte sluta förns jag är där!! :) Undrar om jag är nöjd när jag nått den o lyckas hålla den eller vad ska man sätta för mål då??

Åh förresten så kom jag imorse i ett par jeans som jag inte kommit i på över ett år!! Tjoho!!! :):)

Annars så är allt bra, vi kämpar på med allt det vardagliga som vanligt och om en vecka har Pontus lite mini semester, får väl se hur mycket han får gjort hemma då..:)
 
Examen närmar sig med stora steg och jag kämpar så gott jag kan med mitt arbete, men det går trögt och är ruskigt svårt tycker jag.... men nu har jag bara ca:1 vecka på mig innan det ska skickas in och skickas till opponent...:/

Hästarna mår bra och Indi har fått blandade resultat på de senaste tävlingarna, mest bra resultat dock..:) Senaste tävlingen vann vi en klass och kom sist i en... haha ibland undrar man ju vad som händer... haha 
Mammas lilla Aragorn har bara gått från klarhet till klarhet och är så fin så fin nu... det är så roligt att se o mamma är så duktig! :)
Hollanboll får lite skogsturer men inte mycket mer, håller på o försöker spara ihop pengar till kiropraktorn så han kan komma o titta på henne o fixa till det som orsakar rörelsestörningen! Men vi myser jag och min tjocka tjej..:) hihi

Denna helgen som varit var vi på middag hos fam. Römer/rönn vilket var lika trevligt som vanligt, god mat och mycket tjöt! Pontus och Micke satte sig i bubbelpoolen en stund på kvällen med, jag var så trött efter dagen så jag orkade inte så jag och Malin höll oss inne..:)
 
Hade ett par jobbiga dagar för ett tag sedan när en fin svart vän gick bort, jag är stolt över det beslut som togs att låta honom somna in, det är inget lätt beslut alla gånger men vet att ni gjort rätt och att han har det bättre nu. Vi ska tänka fina minnen nu allihopa, jag tänker på den gången han bodde hos oss, i tre veckor var det va?! :) tre underbara veckor fick vi ta hand om denna härliga hund, det är jag glad för, så även om han inte var min hund så känner jag väldigt starkt med er! 
Kommentarer!
Postat av: Ellis

Vad kul Jessi när det går bra med kämpande med mat och träning.

Vi saknar Zebben massor här hemma, han trivdes säkert jätte bra hos er när ni hade honom förra våren :-)

Kommenterat - 2011-05-23 / 15:01:40
Postat av: Mamma

Du är så duktig och jag är så stolt över dig gumman.

Kommenterat - 2011-05-24 / 08:11:19
Postat av: Jessica

Kommenterat - 2011-05-24 / 11:37:00
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: