Vad skulle man göra...

2010-06-19 / 14:05:49

om man inte var hästägare? Hmmm om jag inte skulle ha hästarna vad skulle jag hitta på om dagarna då? Det känns som om jag bara skulle sitta hemma o inte göra ett skit, Äta, sova länge, glo på tv... Jag hade sett ut som en fet gris...:/ Även om det är jobbigt ibland så är det kul ganska ofta... O så mycket som jag rör på mig nu hade jag aldrig gjort om jag inte haft dem... Till o med gått ner 1 kilo nu när det springs så mycket fram o tillbaka mellan hagarna med hästar hit o dit... Två hästar som ska ridas o två som ska motioneras från marken...
Det känns skönt att ha något att göra.... Jag måste ta mig ut varje dag o röra på mig... Så länge tiden finns så gillar jag det... när det är vinter o kallt o mörkt kan ja kanske inte påstå att det är så himla roligt alltid men det är ändå skönt när man kommer in o har varit ute o rört på sig... andats frisk luft!

Nu är jag precis inkommen efter två härliga ridturer, den ena i skogen o den andra i paddocken... Regnade o hade sig under mitt andra pass men känns bara toppen nu att jag varit ute ändå... Jag har fått på mig torra kläder och kan med gott samvete äta min lunch och sitta en liten stund i soffan innan jag går ut o fortsätter med dagens aktiviteter...

Indi börjar bli riktigt fin nu o det känns som om han är back in the game igen;) Skönt det för det tråkigaste jag vet är att hålla på o sätta igång hästar...

Tindra är duktig och utvecklas varje dag tycker jag, idag ska ja testa att tömköra henne lite, känns inte som om det kommer bli något större problem;)

Aragorn tar det lite längre tid för... hehe men det går framåt sakta men säkert... tömkörde igår vilket gick bra förutom att han är lite envis;) haha Ska rida honom lite idag eller imorgon, får se hur mycket det regnar sen;)

Hollan är bara duktig hela tiden, det är så roligt att rida henne i paddocken o kunna göra lite vad man vill, det känns som vi kommit en liten bit till med skolorna och så... Har börjat samla traven lite mer o det känns som om jag verkligen kommit på hur ja ska få henne att börja jobba under sig lite tidigare under passet, hon är positiv till jobb och vi kan känna oss nöjda när vi tar en tur i skogen som omväxling..:)

Idag och igår var jag inte så nöjd med min egen kropp dock under ridpassen med Indi...:/ Fick så fruktansvärt ont i ryggen, typ i svanken, Kan inte sitta ner i traven för då hugger det något fruktansvärt... Idag fick jag sitta av på en gång när ja var färdig men det tog en stund innan det släppte... hmm känns inte alls bra för det blir lite problematiskt att rida då...:/ Konstigt att det bara är när jag rider honom bara.. är det sadeln? Fast det har inte varit något sådant innan... hmm.. Får se hur det känns nästa veckan när ja rider, ska kanske försöka boka in en tid hos sjukgymnasten o se vad han säger... Han kommer nog vara arg, som vanligt när ja kommer dit för att jag inte går, sitter o står som jag ska... Men det är ju så himla svårt att ändra på en hållning som man haft sååå länge...:/ Ja ja vi får väl se... Bara det inte gör ont när jag rider så är jag nöjd... Endel kan man ju stå ut med men detta var inte roligt....

Nu sitter jag här ensam i vårat stora hus o väntar på att mamma ska ringa så vi kan hjälpas åt med Tindra... Nookisen ligger i sin korg och myser o Pontus är inte hemma... Byter olja på min bil o lite så... Bra det iof... hehe

Ikväll blir det nog grillning tillsammans med lite vänner, trevligt trevligt, synd bara på vädret men tur man kan grilla under tak;)

Ne nu börjar jag bli trött så nu kan ja inte sitta här längre då somnar jag;-) hehe...

Kommentarer!
Postat av: Ellis

Vi som inte har hästar har massor att göra iallafall..

Men det är ju tur att vi inte så sysslolösa :-)

Kommenterat - 2010-06-19 / 22:40:21
Postat av: Jessica

Haha ja det har ni säkert.... Det känns bara konstigt eftersom jag knappt hinner med något annat;)

Kommenterat - 2010-06-20 / 20:02:12
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: