Morgon rutiner... och lite annat oxå.. :)

2012-02-16 / 20:37:11
Det är rätt sjukt egentligen när man tänker efter... Jag har så strikta morgonrutiner under veckorna så jag skulle gå under om något störde dem.

Klockan ringer 05.30, jag ställer då om den till 05.34 och vilar lite till, när den sedan ringer för andra gången stänger jag av den och väntar på att Pontus klocka ska ringa 1 min senare.
Går upp, klär på mig
Sätter på en kastrull till mitt ägg
Toabesök
Gör iordning resten av frukosten medans ägget kokar
Äter (oftast under tystnad då Pontus inte är så pratglad på morgonen:))
Häller upp mat och vatten till hunden och ställer fram matlådorna i fönstret till oss
Borstad tänderna
och sedan är det dags att åka!

Ja ungefär så ser det ut.... Jag äter samma frukost varje dag och tröttnar aldrig!!! hehe Jag gillar frukost... :)
Hur ser era morgonrutiner ut?

Nog om detta!

Har ju inte uppdaterat om helgen som var så det får väl kommer här med några bilder...

Lördagen bjöd på en ridtur tillsammans med Malin, lika härligt och trevligt som jag hoppats på.. :) Vi måste göra om det snart igen! När vi sedan ridit färdigt var det skönt att komma in o värma sig samt laga lite god mat!

Det blev chokladmarinerad fläskfile med rotfrukts fritatta (eller hur det nu stavas) och vinsås... gott gott....



Och Pontus var ju så himla duktig o bakade bounty under dagen så det hade vi att snaska på! Alltså bara så himla gott så jag kan äta hur många som helst! :) Alla tog slut kan jag ju meddela... `:)




Lilla Philip hade mys i puffen... :)



Söndagen bjöd på en härlig ridtur tillsammans med mamma, vi fick även se lite av solen! :)



Sedan var det dags att fira Petri, det blev gofika och gomat på kvällen med... :) Oxfile med pommes! O jag smakade några pommes.... :) hihi

Jag och mamma har för övrigt satt ett viktmål nu... Får se om det kommer gå för min del..:/ Känner mig inte riktigt motiverad men ska försöka iaf.... Annars blkir snart kläderna för små... :)

Veckan har annars flytit på som vanligt och det har varit mycket på jobbet, endel nya kunder mm och det är så himla roligt när det är fullt upp... Då kan jag verkligen säga att jag älskar mitt jobb... Har dock varit väldigt trött denna veckan men men... ;)
Kan visa en bild på något som vi pysslat med denna veckan, vi har förvandlat tråkiga pallkragar till fina "podium" ... Blev bara så himla bra!!!! :):)



Holly är tyvärr inte bättre än men vet tycker vi ska avvakta o vänta o se.... känns jobbigt bara även om jag vet att hon inte har ont iaf....¨

Indi har fått gå lite i ridhuset denna veckan vilket har gått bra... tittig som vanligt men annars ok... Börjar bli trött på att han ska titta på allt o vara rädd för allt hela tiden bara... Undrar hur det skulle vara att sitta på en häst som går att rida runt hela fyrkantspåret utan cp-ryck...... suck!

Oj jisses det blev ganska mycket skrivande idag men nu får det räcka för denna gången!

Kram på er!
Kommentarer!
Postat av: mormor

Rolig att läsa så mycket om dig ja livet består egentligen mycket av rutiner även när man er gammal finns dom.Tråkig att holly inte bli bättre men det tar väl sin tid. Kram Mormor



Kommenterat - 2012-02-17 / 11:03:58
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: