Mycket att ta igen..

2012-02-06 / 19:52:32
Hehe ja Micke precis som du kommenterade så har jag mycket att ta igen när det gäller bloggen. Men jag har ju lovat att ni ska få massor med bloggande nu när vi har fiber så jag ska försöka hålla det! :)

Idag var en vanlig dag på jobbet, en väldigt kall sådan dock då det inte var mer än 16 grader inne i butiken, brrrr...
Det är så skönt på jobbet för även om det är mycket att göra så kan jag aldrig känna mig stressad där, jag vet inte varför men så fort klockan börjar närma sig 16.00 så börjar magen jobba och stressen komma för då är det dags att åka hem och försöka få ihop timmarna till allt man vill hinna med... vilket inte alltid är så lätt... :/

Idag gick jag ner i stallet på en gång när jag kom hem och gjorde snabbt iordning Indi medans Pontus gick ut med hunden och hämtade tjejerna eftersom Petri inte är hemma får de vara hos oss en stund på kvällen. Red Indi i kylan på åkern i gatubelysningen, höll på att frysa fingrarna av mig men Indi vad lat som en gris så jag fick jobba mig varm, ibland är det positivt när han är sån :) hehe igår var han dock galen när vi red ut så han är lite scitzo... ;)
När jag ridit klart vart det racer mockning för att få in hästarna så de kanske kan få upp lite värme i stallet då det bara var 0 grader där inne... :/ hann färdigt till 18.30 då jag kom in och Pontus hade lagat mat till mig.. :) Han är så duktig min älskling!

Nu sitter jag här i soffan med datorn i knät och funderar på om jag ska gå ner o träna i ett nollgradigt gym eller inte... :/
Fick en positiv överraskning förresten när jag satte mig vid datorn. Pontus sa att han hade 4000 på sitt konto efter räkningarna, detta händer aldrig så han var lite rädd att vi missat någon räkning... När jag satte mig o kollade så insåg jag efter ett tag att jag räknat fel på 4000 på autogirona.... hahaha hur kan man räkna så fel? Jag var så ledsen när jag betalat räkningarna denna månaden för vi hade så svårt att få ihop det och då var detta ändå en bra månad med lite räkningar.... Osså hade jag klantat mig så?! hahaha Kändes hur skönt som helst en måndagskväll som denna... tjoho vi får mat denna månaden med! O Nookisen ska få nya matskålar som vi beställt :)

Dock kommer det gå lite pengar imorgon då jag ska till veterinären med Holly... Hon är fortfarande svullen och hård i ena juvret, penicillinet hjälpte inte...:( Så får se vad han hittar, skulle bara vilja veta vad det är så man vet hur det ska behandlas och om det kommer ge problem i framtiden när hon ska ha föl... så håll tummarna!!

Jisses idag skulle jag kunna skriva hur mycket som helst men jag tror jag ska spara lite funderingar till andra dagar så ni inte tråkas ut med mitt tjötande... :)

Idag bjuder jag på en bild på mamma och tjejerna när de var på besök för en kopp latte i söndags...



Och den goda middagen i söndags. Detta går alltid hem, bea och kött... muuumma!! :)¨'


Kommentarer!
Postat av: Malin

Å massa bilder vill vi ha i alla inlägg, även på ludentuss <3

Kommenterat - 2012-02-08 / 16:08:40  | URL - http://maromer.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: