Tävling...

2010-04-19 / 08:08:24
Igår skrev jag ett långt inlägg om helgens tävlingar... och vad tror ni hände? Jo datorn laggade och allt försvann, såklart! Så nu blir jag lite mer kortfattad, suck!

Lördagen: Började med en Lätt B:1, årets första tävling för mig och Holly, hon kändes riktigt fin inne på banan men lite spänd, jag var nöjd och tänkte att poängen inte spelar någon roll. O det gjorde dom egentligen inte men när det visade sig att vi vann hela klassen med 33 starter så får jag ju medge att jag blev väldigt glad:) För ovanlighetens skull tyckte domaren som vi:) LYCKA!

Andra klassen som var en Lätt A:1 är vi nöjda med även om den inte gick lika bra, vi var väldigt trötta både jag och Holly och orkade inte riktigt... Men nöjd är jag med dagen som tusan!:)

Söndagen: Kunde slutat illa då framridningen inte riktigt gick som planerad..:/ Denna helgen har Hollan haft mötesskräck och varit rädd för alla som ridit emot oss. Då folk inte kan hålla ut tillräckligt från spåret så får hon panik och tvärvänder, detta resulterade i att lilla jag trillade av, slog mig inte eller så men tycker det är onödigt....:/
Vi gick ut till utebanan o red fram istället och försökte peppa oss lite innan klassen. Inne på banan sen var hon som en dröm! Lyssnade på mig, jobbade på bra och var bara heeelt underbar. Det blev en 5:e plats i denna klassen som var en Lätt A:3, Mycket nöjd matte!!:)

Helgen var slitsam och idag är kroppen trött, men det var kul så det var det värt, tyvärr blev det inga bilder som vanligt, hade ju ingen som kunde ta kort:( Men förhoppningsvis kommer det en liten bild i smålänningen i veckan;)

Kommentarer!
Postat av: Marita

Ni är så himla duktiga :). Att komma igen efter att ha trillat av på framridningen, lugna hästen och rida på 68 % är fantastiskt. Mycket stolt mamma som tittade på :) Bilder tog Ninni tror jag och finns på pixbox i alla fall från lördagen.

Kommenterat - 2010-04-19 / 08:47:43
Postat av: Jessica

Tack mamma! O tack för att du alltid ställer upp, det var ju faktiskt du som hjälpte mig på framridningen till första klassen:) Jo Ninni tog bilder så ja hoppas de kommer med något i tidningen;)

Kommenterat - 2010-04-19 / 09:16:19
Postat av: Mia

Duktiga tjejer!!!

Kommenterat - 2010-04-19 / 09:43:35
Postat av: Malin

GRATTIS!!! Ska ge hollan bollan en stor kram sen! När var nästa tävling och var??



Ja täcket passar bra men hon kräver 155;)

Kommenterat - 2010-04-20 / 09:11:27  | URL - http://maromer.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: