Hösten är här....

2012-09-15 / 17:17:34
Jag vet att jag är dålig på att skriva och jag säger hela tiden att jag ska bli bättre, men jag tror vi måste inse att jag inte kommer bli det.... :) Haha Men tjata ni på mig så kanske det kommer ett inlägg då och då... :)
 
Så... Vad har hänt?!
 
Vi var i Sthlm för att springa tjejmilen, såklart hade jag oturen att åka på en fruktansvärd förkylning som gjorde att jag inte kunde delta, blev väldigt ledsen för detta då jag tränat för det och sett fram emot det så länge. Men eftersom mina fina vänner Malin och Susanne var friska så följde jag såklart med för att heja på dem! :)
 
 
Påväg till starten! :)
 
 
Duktiga tjejer som gjorde personbästa båda två om jag inte minns fel.. :)
 
Under tiden dom sprang kom även Jenny dit så jag, Jenny, Pontus och Micke gick iväg en bit för att äta lite lunch och sedan vandrade vi tillbaka i ösregn för att se Malin och Susanne springa i mål, vädret var kasst hela dagen men men.... Alla var trötta och blöta påvägen hem....
Vi bodde hos pappa så var smidigt att åka komunalt. Väl tillbaka hos pappa blev det lite powernap innan vi gjorde oss iordning för att gå ut o käka!
 
 
Vi hittade en mysig resturang på söder och slog oss ner för att äta en god middag!
 
 
Till varmrätt åt vi nästan alla oxfile, fläskfile och lamracks med potatisgratäng och tzatsiki.... Goooott!!! :)
 
Tyvärr tog jag inte kort på efterrätten som var himmelsk!! På menyn stod det "chokladkaka" med grädde typ och jag tänkte att det är väl någon liten plutt bakelse som man brukar få, men in kommer värdens största "tårtbit" med någon helt sjukt god chokladkaka.... Jag åt upp hela... :/ Den var så god så det gick lixom inte att sluta äta... :)
 
Vi var alla ganska slöa sedan så vi satt kvar en stund men sedan begav vi oss hemåt.
 
Dagen efter bjöd på lite shopping innan hemfärd vilket alltid är lika tråkigt.... Jag hade gärna träffat mina syskon med men eftersom jag var sjuk var det inget alternativ...
 
Väl hemma var det bara att ta sig tillbaka till verkligeheten och gå till jobbet på måndagen... 
Efter att ha ställt mig på vågen och insett att jag knappt får på mig mina byxor längre var det dags att börja tänka på maten igen... :/ Vågade inte börja träna på en gång eftersom jag fortfarande inte kände mig ok men denna veckan har jag börjat träna också och det är hemskt att börja om från början men känns så himla skönt att röra på sig igen... :) Att köpa nya kläder är inget alternativ så det är bara att kämpa mot sötsuget! :) Men nu känns det som om jag har hittat lite motivation igen så jag hoppas den håller i sig... :)
 
Annars vette sjutton vad som hänt mer... :)
Idag lånade jag Ceasar och red tillsammans med mamma i paddocken... Men det kändes konstigt.... :/ Hästen var svart och större och smalare än Aragorn men det var inte min Indi..... :( Jag vet att jag är tjatig men jag saknar honom så mycket.... :( det känns lättare att rida på Aragorn så jag håller mig nog till det ett tag till....
Var mysigt att pyssla i stallet med mamma iaf och vi tog in och borstade på Holly och Malou oxå... :) 
Imorgon ska hästarna få sova inne, tror dom längar efter det då nätterna börjar bli kalla och ruggiga...
 
Nu ligger köttet på grillen och gratängen står i ugnen för idag tänkte vi grilla för sista gången i år innan vi ställer undan grillen! :) Ska bli riktigt gott faktiskt för nu var det ett tag sedan vi grillade... :)
 
Så ni får hålla tillgodo med detta mina vänner... :)
Kram på er och ta hand om varandra!
 
 
 
 
Kommentarer!
Postat av: Ellis

Kul med uppdatering :)

Kommenterat - 2012-09-15 / 18:01:19
Postat av: Mia

Ja det är roligt och läsa! Så blogga oftare! Marita också!! :-)

Kommenterat - 2012-09-15 / 19:38:58
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: