Globen horse show

2010-11-29 / 10:19:22
Oj oj oj sicken underbar helg det har varit!
I fredags morse blev det tidigt tidigt, upp 05.00 och i bilen påväg till sthlm 06.00.... Skit väder hela vägen upp och kasst plogade vägar, olycka vid nyköping och fullt i parkeringshusen så blev 1 timme sena till första showen..:( ställde bilen i vägkanten o hade ont i magen hela dagen över om hur mycket böter vi skulle få, eller om bilen ens skulle vara kvar..:/ efter show o lite shoppande på mässan gick vi nervösa mot bilen...... MEN INGA BÖTER!! Haha de e ju helt otroligt!:) kändes skönt att slippa lägga pengar på det iaf;)
Åkte sedan  o hämtade Petra och Allan för att sedan äta middag hos mormor, Jocke åkte dit själv efter jobbet;) Mysigt o trevligt som alltid... O gott med mormors knödel:) hihi
Efter lite fruktsallad till efterrätt åkte jag med Jocke o Petra hem till dem för att spendera natten där, blev sent på kvällen då vi satt och pratade ett tag... O tyvärr tidig morgon dagen efter men god frukost!! Oj oj så mätt jag blev:) hihi... Tackar bror o Petra!:)
Åkte till Globen och var där till 9 då dressyren började igen:) Blev en förmiddag med massa shoppande igen och dressyr:) På em åkte jag hem till Jenny och vi gick en sväng i gamla stan på julmarknad... blev sedan lite i affärer där jag köpte vantar och mössa, skönt att ha nu kan ja säga;) hehe...
Käkade langos o åkte hem till Jenny igen, till 19.00 var jag i globen igen och mötte upp mamma, Mia, Ebba, Nattis och clara för kvällsshowen!!
Duktigt trött var jag vid strax efter 11 när jag gick i snöstormen hem till Jenny igen... Skulle möta henne ute o partaja lite men som ni kanske förstår var jag ganska trött och fick nana kudde istället... Skönt det! Vaknade 9.00 av plogbilen utanför... Åt lite frukost tillsammans innan jag sa adjö och vandrade till globen igen... Var där lite tidigare och hann då springa på mässan och handla lite till;) Sedan var det kur hela em!! många bra ritter....
Satte oss sedan i bilen o började den långa färden hem... inget vidare väglag denna gången heller så var hemma vid 23.00 igår... Trött men nöjd med helgen gick jag direkt i säng när ja kom hem:) hehe
Idag är ja lite sleten men blickar tillbaka på helgen med ett leende... Detta måste vi göra om!!:)
Orkar inte lägga in några bilder nu men kan skriva en liten lista på mina inköp:)
2 st amigo vintertäcken med avtagbar hals (dessa sitter för övrigt på mina pållar idag och sitter super!)
Broddar
Snösulor
1 par svarta boots, 1 par silvriga boots
jacka
Skor att ha till vardags och ute i snön (allvädersskor som är supervarma!)
smörj
tröja till pontus
fleecefodrat underställ
hopfällbar pall att ha med på tävling
yllestrumpor och tävlingsstrumpor
ridbyxor
Hmmm tror jag fått med allt, hehe gjorde av med en aningens för mycket pengar... hehe men det är ju bara sååå roligt att handla!
Fick även köpt en julklapp..:)
trött idag som sagt... skola nu o sen hem o motionera pållarna, tack Mio och Rebecca som tagit hand om pållarna i helgen vilket gjorde att denna helgen var möjlig att genomföra! och Tack Susanne för att du motionerade mina hästar i lördags!:)
O tack mamma, o tack Mia, Jocke, Petra, mormor, Jenny mfl för en toppenhelg!:)
Kommentarer!
Postat av: Jocke

Var jättemysigt att ha dig över hos oss, ta med dig Pontus och kom snart igen!:) (kanske inte lika tidig frukost den gången då)

Kommenterat - 2010-11-29 / 12:54:04
Postat av: Mia

Tack själv! Det va super. Repris nästa år!! Va skönt att täckena passade. Puss!

Kommenterat - 2010-11-29 / 22:36:01
Postat av: Jessica

Ja vi får försöka komma snart igen, någon gång i början på nästa år kanske?!:) Haha nej då behöver det inte bli så tidig frukost;)

Ja Mia det måste det blir repris på! Ja dom sitter som en smäck och tajmingen var ju toppen, nu när det blivit -10...;)

Kommenterat - 2010-11-30 / 10:50:46
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: