Första inlägget 2011

2011-01-05 / 18:26:30
Nu är det äntligen dags för mig att ta mig i kragen o skriva lite.... Har verkligen inte haft lust att sitta vid datorn under jul o nyår... Min dator låg i väskan hela tiden fram tills igår då jag hade första dagen i skolan efter lovet... Nu sitter jag vid Pontus dator så jag måste tyvärr göra er besvikna o säga att det inte bli några bilder idag... Forhoppningsvis på fredag;)

Julen 2010 var underbar.... Har nog aldrig haft någon dålig jul, hehe jag gillar julen... Mormor, Micke, Ellis, Wille o Natalie var här och vi åt o åt o åt.... Jag vågar inte ställa mig på vågen riktigt än...:/ Not good!! Men iaf vi hade det toppen o mös, packade upp paket, åkte till costa o shoppade lite o spelade wii mm... Lata dagar men det är väl så det ska vara när man är ledig?!:)
Så iaf, numera har jag en rosa telefon:) (fick ett rosa skal av Pontus) Jag har även världens finaste skor som står prydligt i skåpet och bara väntar på att snön ska försvinna så de får komma ut o visa upp sig:) SOM JAG LÄNGTAR!!!!:) fick även lite annat smått o gott så som, väderstation, plattång, plankstekplankor, vetekudde mmm... Pontus tassimo maskin var populär hos alla o inte minst hos Pontus själv:) hihi

När Ingarö familjen och mormor åkt hem laddade vi om för nästa besök som kom från Gotland och Stockholm. Nyårsafton blev lugn o skön med god mat som alltid hemma hos mamma... Var ganska lata dagar här med men det är okej:) då fick man ju tid att mysa med lilla söta Allan oxå... Fast han verkar gilla att kräkas på mig... jag gillar inte kräks...:/ hehe....

Dagen när Gotland skulle åka hem åkte vi till buslandet i lagan så barnen fick leka av sig lite... Och vi vuxna med... hehe Sötnosarna som jag saknar er!!! Som alltid blev det tomt när alla åkt hem... trotts att de inte bott hos oss...
Men tack alla för underbara jul o nyårsdagar!! O speciellt mamma o Petri som haft allt folk hos sig o mamma som lagat mat o servat alla... Min underbara mamma:)

Blev en kort sammanfattning av jul o nyår men ja tror det blev ganska lagom för er att läsa;)

Hästarna har motionerats som vanligt under dagarna o de tycker det är jobbigt att pulsa i snön men det ger nog lite muskler tror jag allt:) Fast längtar faktiskt lite tills den försvinner nu även om den hjälper till lite att hålla Indi på marken;) hihi....

Skolan började som sagt igår igen.... nu är det inte långt kvar tills man förhoppningsvis har ett jobb...:/ Känns konstigt, hehe har lixom kommit in e de här med att plugga.... Men det skulle ju såklart vara skönt att få in lite mer pengar på kontot...:)

Tror det är allt för idag gott folk... ska försöka slänga in lite bilder på fredag som sagt...;)
Kommentarer!
Postat av: Kjell Palm

Det lät som en härlig mathelg. God fortsättning föresten.

Kommenterat - 2011-01-06 / 10:35:36
Postat av: Malin

Jo det e ju is, men gick bra ändå

stora brodd i så kommer man fram. Värre för whisky som bara är skodd fram och dessutom hade tappat en av skorna:/ SÅ för han var det halare, vi har ju inget skottat där vi rider knappt.

Kommenterat - 2011-01-09 / 15:03:24  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: