Mat mat mat..:)

2011-01-30 / 19:38:26
Oooh det är ju så gott med mat... o denna helgen har vi testat lite nytt varje dag faktiskt;)
i fredags hade vi fredagsmiddag med mamma o Petri på besök, alltid lite trevligt;) Det blev en liten oplanerad förrätt, en vanlig "räksmörgås", inget märkvärdigt men sååå gott...;) hehe till varmrätt blev det gryta med kantareller som finns i klaras goda GI dagar - boken. Första gången jag gjorde gryta så är faktiskt nöjd med resultatet... blev lite mycket svamp dock, eller kan det bli för mycket kantareller?
Till efterrätt blev den en liten chokladboll som mamma hade med sig, nice nice nice!
I lördags var jag o Pontus inne i lilla staden Ljungby för att shoppa lite utan pengar, använda våra presentkort alltså!:) Pontus hittade lite grejer på JC men jag hittade ingenting..:( Vi hyrde dock 3 filmer i en vecka... hittade en videobutik som vi inte visste fanns men som tydligen funnits där sedan Augusti förra året... haha behöver nog gå runt lite mer i Ljungby;)
Åkte även förbi en kompis o hälsade på lite... När vi kom hem tog vi en långpromenad och sedan blev det gymmet för min del...:) Var tungt men sååå skönt efterråt som alltid, hehe...
Till middag blev det kycklingratatouille, något vi inte gjort förut... Var gott men har endel ändringar som vi gör nästa gång vi gör det..:)
Under tallriken ser ni även lite av våra nya bordsunderlägg som vi hittade billigt på Jysk...:)
Bara säg till om ni vill ha recept...:)
Idag sov vi till 10.00, göttans! Har sedan hämtat en rundbal o kört ner spån till stallet innan vi gick en härlig långpromenad i solen, tog med lite varm choklad som vi drack i den varma solen... Sicket mys!! Var ute i 1 timme o 40 min så sedan var vi lite trötta... hehe
Till middag idag blev det de efterlängtade lax och räkbiffarna som jag velat testa länge... var meningen att vi skulle gjort dem förra helgen men det blev inte så...
Kan faktiskt rekommendera detta, antingen som vardagsmat eller något man serverar gäster, fetaostsåsen gjorde verkligen sitt till..:)
Mums mums mums!:) Bara säg till om ni vill ha recept så lägger jag ut det!
Försökt klämma in lite plugg här o var men kan ju inte säga att jag längtar efter tentan på fredag..:/ Bara denna tenta o en till + en hemtenta sen är det inga fler tentor....:)
Oj oj oj vad jag bloggat flitigt nu... Men det får nog räcka för idag nu tror jag;)
Kommentarer!
Postat av: Susanne

Du är så duktig du :D

Kommenterat - 2011-02-01 / 10:18:29
Postat av: Malin

Seer så gott ut! Jo jag försöker hålla igång henne. Känns inte lockande att ställa av henne i 20 veckor:/ Det är föööör lång tid! Nu smälter snön men fy så halt det blir på vägarna. Ser inte ut som jag kommer ut med trailen i helgen heller:/ Så har du tid e de bara å svänga förbi! ;)

Kommenterat - 2011-02-03 / 10:12:55  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: