Pasta med kassler och ajvarsås

2011-01-26 / 08:44:59
Blev en liten ändring i matschemat då vi inte orkade laga någon mat i söndags... Så den maten är flyttad till nästa söndag!:)
Men i måndags blev det pasta med kassler och ajvarsås! Något nytt, enkelt och riktigt gott faktiskt!
Gjorde en del ändringar i receptet dock;)
Kan rekommendera det om ni har ont om tid, men ändå vill ha något gott..:):) hihi
Recept 4 portioner
ca 7 dl kort pasta ex, skruvar
1-1½ dl mild ajvar relish
ca 300 g kassler
3 stjälkar selleri i skivor (detta bytte jag ut mot sparris istället,  mums:))
½ gurka
1 burk, ca 300 g, örtmarinerad fetaost
12-15 svarta oliver (eftersom jag inte tycker om oliver hoppade jag över dessa)
Gör såhär:
Koka pastan. Förbered kassler och selleri (eventuellt koka sparrisen om du hellre vill ha det istället för selleri)
Skiva gurkan.
Blanda den avrunna pastan med ajvar. Tillsätt kassler, selleri (sparris) och gurka. Låt fetaosten rinna av, ta vara på marinaden.
Blanda ner fetaost. Häll på några skedar marinad, lägg på oliver och servera!
Det står inte i receptet att man ska steka kasslern något men jag hade den en liten stund i stekpannan iaf;)
Smaklig måltid ni som vill testa!
Idag ska jag göra flygande jakob för första gången... Får väl se hur det blir, hehe
Annars rullar det på som vanligt... Hade en mycket bra "helg" i göteborg. Överraskade en kompis som fyllt 25, blev lite förfest hos hans tjej först och sedan utgång på Park Lane i Göteborg. Jag och Pontus hade bokat hotellrum för natten vilket låg nära och bra. Trevligt med hotell frukost dagen efter;)
Innan vi åkte hem blev det en sväng förbi min kära Elin och hennes små vovvar.
Och som ni kanske förstår gillade inte vågen denna helgen...:/ Så mamma vann den andra veckan, men det är hon värd o nu kör jag på igen så nu tar jag nog seger igen:) hihi
Idag är jag hemma då vi inte har några lektioner. Tänkte hinna med att plugga, fixa i stallet, ta emot hovslagaren som kommer 13.00 och sedan kanske plugga lite till o gå en längre sväng med hunden;) Blir gymmet ikväll då fläkten varit igång lite, den startar inte förns 18.00 så innan dess är det bara 2 grader där nere... lite väl kallt kanske;) hehe
Hoppas ni får en bra vecka så skriver jag igen när jag hinner. Kanske till helgen då det blir nya maträtter fredag, lördag och söndag;)
Kommentarer!
Postat av: Malin

Nej men titta feta ost;) hihih gott gott ser det ut!

Kommenterat - 2011-01-27 / 10:09:46  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: