Mini semester i Östersund

2012-03-10 / 18:29:19
På fredagsmorgonen tog vi bilen och åkte till Ängelholms flygplats! Jag var duktigt nervös som inte flugit på över 10 år tror jag.... hehe så det första jag gjorde var att köpa en godispåse o tryckte i mig allt på en gång... haha Pontus skrattade åt mig när jag hetsåt... :)





vädret var fint när vi kom fram till Ängelholm och lämnade lilla Kian på parkeringen...:) Men den hade andra kompisar så det var okej..;)





Pontus var fortfarande lite morgontrött när vi satte oss på flyget.. :) Men han tyckte det var så spännande och roligt att flyga, som ville titta ut genom fönstret hela tiden.. :) Hihi


Så jag fick endast sitta vid fönstret under första flygturen.. :)

Jag tyckte det var otäckt att lyfta och landa och klämde nog sönder Pontus hand lite när vi landade på arlanda.. :) hehe
Bytte där flyg och kom fram till Östersund 12.30, smidigt smidigt måste jag säga faktiskt... :)

När vi kom fram stod Fredik och väntade på oss på flygplatsen och vi tog våra väskor inna vi åkte till Däckia i Östersund där Fredrik jobbar och Pontus var ju tvungen att se det.. :) Blev lite middag till kvällen inhandlat och vi begav oss sedan hem till Susanne och Fredrik för att överraska Susanne!
Det var detta jag väntat på hela tiden o hon blev så överraskad!! :) hihi

Vi tog en sväng på stan och jag hittade en kappa för 150 kr på HM, woho go me! :)





Blev ett besäk på systemet oxå men tror nog inte ens hälften gick åt :)


Väl i lägenheten igen var det dags att laga mat!! Jag och Pontus gjorde inbakad lövbiff med soltorkat tomat, basilika och mozarella i, till detta blev det stekt sötpotatis och aioli o bea!! Mums!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):)



Ja ja jag ser väldigt konstig ut jag vet men det fanns konstigare bilder... ;)



När vi ätit frågade Susanne om vi ville åka o köra go-cart?! Ehhhhh... JAAA!!!!!!!!!!!!!!! :):)



 :) Inga kommentarer...





Pontus blev väldigt paff när han kom trea... hahahaha o besviken (tjatade om detta hela helgen... :))
Att jag kom sist var redan uträknat men jag hänger inte läpp för det.. ;)

På lördagen tog vi volvon o åkte till Vemdalen för att åka utför! Solen sken och vädret var perfekt! Helt underbar dag! :):)





vågade inte åka med kameran så blev inte så mycket bilder i backen men vi hade det toppen! Fikade i toppstugan och njöt i fulla drag av det fina vädret! :)

Vi åkte hem vid 4 när de stängde och alla var helt slut så blev pizza ätandes i understället till middag. Perfekt! :)



Alla var dödströtta och vi slängde oss i soffan efter pizzasvullandet... :) Alla förutom Susanne somnade men vi blev väckta efter en stund och då var det dags att göra sig iordning för utgång!  Var verkligen dödstrött men det var bara att ta en dusch o ladda om!! måste ju hinna med så mycket på kort tid... ;)



Susanne och jag testar kläder!



Färdiga för utgång! :)



Jisses vilken tid det tar även fast bilderna går fort att ladda upp...

Maten är färdig nu så jag får ta en paus och fortsätta efter maten... :)

Så fortsättning följer.....

sådär då var maten intagen, blev fläskfile med rotfrukter och aioli... mmm jag älskar aioli... :)

nåväl...
På söndagen tog vi lite sovmorgon och sedan åkte vi till fredriks föräldrar för att åka skoter! Även denna dag sken solen och vädret var toppen! :)



när vi kom dit möttes vi av två samojed tjejer! :)





bensin behövs! :)





vi åkte en bit och stannade sedan vid en liten "hydda" där vi grillade korv och fikade.... :)





Hemfärden blev händelserik! I korta drag kan man säga att våran skoter började brinna (eller det var löv i den som blev lite väl varma) Fredriks skoter kokade och Fredriks bror körde fast mitt i leden... :) hehe men allt gick bra! :)









Vägarna vi körde på var helt fantastiska!! Jag kan inte sluta tjata om detta men det var så himla fint att köra på mindre vägar i skogen, bredare leder, åkrar mm... Solen gick ner och jag var bara så lycklig! Denna dagen kommer jag aldrig att glömma... fantastiskt! :)





Pontus byxor sprack... :) hehe

På kvällen blev det tacos o lugnt i soffan... Skönt det för vi var trötta även efter denna dagen... :)

På måndagen vaknade vi i vettig tid och började dagen med frukost såklart! :)



Sedan tog vi bilen och åkte till ett högt torn där det fanns en resturang.... Vi åt inte men tittade på utsikten lite... :)







Innan det var dags att åka till planet gjorde vi ett besök hos Susannes mamma o fikade lite..

Sedan bar det av hemåt och det var ett jobbigt avsked... :) Flygningen gick dock bättre denna gången och jag kände mig lite lugnare.. :)

Jahapp detta var allt jag hade men jag tycker det blev ett ganska långt inlägg iaf.. :)

Tack mina underbara vänner för dessa dagarna, det var verkligen amazing! :) Ni är bäst!
Kommentarer!
Postat av: Susanne

Underbara bilder från underbara dagar! :)

Miss you!

Kommenterat - 2012-03-13 / 15:00:09
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: