Då var det dags igen....

2012-05-26 / 08:42:27
Då var det dags att blogga lite igen... :)
Sitter o väntar på att Pontus ska komma hem så vi kan åka till Ge-kås! Blir en liten tripp dit idag för att handla lite ramar till fotona vi framkallat på framförallt Nanook... :)
Sedan ska vi åka vidare till Göteborg för att gå på 70-års kalas (Pontus pappa som fyller år)
en han verkar ta en himla tid på sig på jobbet så jag börjar bli lite stressad nu så passar på att blogga :)

Förra helgen var det 3-års kalas för John hos Malin o Micke... Vi hade trevligt trots att vädret inte var riktigt på vår sida, barnen red på sötaste lilla Bamse (Johns ponny) o jag och alla mammor tog en löparrunda på em... hehe skönt att röra på sig som vanligt :)
På kvällen var vi kvar o grillade lite tillsammans med fam Römer. Trevligt!



Vi njuter av det underbara vädret och man kan ju inte annat än att känna sig glad!! :) Det grillas ständigt hemma o det gillas ju.. :)

På söndagen var det mys med hästarna o vi njöt i fulla drag i solen! :)
Vi fick även ett ryck och åkte med mamma o Petri till Wild West! :) Ooups! Men det är ju så himla gott!



Petri vill inte vara med på kort som vanligt! :)



:)

Efter maten styrde vi bilen mot Tylösand! Blev en skön promenad på stranden! :)



<3





Min älskade mamma! <3 Vi har alltid så roligt ihop! :)



<3

Var en underbart skönt helg! Och veckan nu har inte blivit sämre, solen har värmt som sjutton varje dag och jag tog en löparrunda i måndags efter jobbet, kanske inte så klyftigt för jag höll på riktigt på att dö! Sprang 9 km i gassande sol! Men hoppas jag svettades bort många kilon :) hehe

Det är ju tråkigt att behöva jobba när vädret är så fint men jag älskar mina kvällar, träning hästar och mys i kvällssolen!
I torsdags åkte jag o Malin med Hollan Boll till semin för att kolla om hon var dräkig, och jo det var hon visst men det var två ägg som hade befruktats... :/ inte riktigt bra och vi hoppas på att naturen sköter sitt så att hon på nästa koll bara har ett kvar, annars måste veterinären spola bort båda och börja om... :(
När vi kom hem tog vi direkt på oss löparkläderna och sprang en runda på 8 km... Helt underbart skönt ute på kvällen och det flöt på bra, vi snackade skit hela vägen och peppade varandra, det är så mycket lättare och roligare att springa fler... blir så tyst när man är ensam... :( Börjar kännas ok med de nya löparskorna med, men det är ju inget wow direkt som jag trodde det skulle vara... men men jag tar mig framåt iaf... :)

Ne nu är Pontus hemma o har snart duschat färdigt så nu börjar det bli dags att åka!

Ha det gott alla vänner! Kram på er!
Kommentarer!
Postat av: Marita

Var så mysigt med lite spontanutflykt med middag och kvällspromenad :)

Kommenterat - 2012-05-27 / 11:18:06
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: