Recept

2010-08-15 / 17:52:43
På begäran av Malin kommer här ett supergott recept på något för mig ganska annorlunda!:)

Kycklinglasagne med paprika keso

4 Port

1 gul lök
2 vitlöksklyftor
400 g kycklingfärs (går lika bra med kycklingfile i småbitar eller en grillad kyckling i småbitar:))
salt och peppar
olja till stekning
500 g keso naturell
2 dl hett vatten
1/2 kycklingbuljongtärning
1 burk rostad paprika, ca 160 g (Jag har aldrig använt detta utan istället tagit vanlig färsk paprika istället;))
salt och peppar
12 fullkornsplattor ( sist hade jag bara 9 så detta avgör du nog själv)
2 dl riven ost

Gör såhär:

Sätt ugnen på 200 C.
Hacka den gula löken och fräs i en stekpanna. Pressa ner vitlök och lägg i kycklingfärsen. (Använder du kycklingfile så stek denna innan och lägg sedan i löken och vitlöken) Stek färdigt och smaka av med salt och peppar.

Mixa keson med paprikan i en mixer, blanda ut buljongen i vattnet och tillsätt till kesoröran. Smaka av med salt och peppar. Varva lasagneplattor, färs och paprikakeso, i en form. Avsluta med riven ost och låt stå i ugn ca 30 min. Servera med en god sallad.

Jag har gjort detta med kycklingfile en gång och grillad kyckling två gånger och jag gillade det bäst med kycklingfile;) Väldigt gott o enkelt iallafall!:)

Hittar ingen bild som liknar denna på nätet så det blir tyvärr ingen bild för jag har inte tagit någon själv heller:)
Kommentarer!
Postat av: Marita

Kan bara hålla med det var verkligen supergott och inte så farligt onyttigt heller :)

Kommenterat - 2010-08-16 / 08:22:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: