Träning

2012-09-17 / 20:45:18
Fasiken vad det känns bra med träningen och maten just nu! :)
 
I helgen som var så var jag ute o sprang i lördags och gymmade i söndags. Idag blev det en löparrunda igen och det kändes faktiskt helt ok, har inte kommit upp i samma tempo som innan jag var sjuk men är på god väg och visst det fattades 4 km till milen idag men jag känner inte att jag har någon brådska :)
 
Har hållt mig undan godis och sötsaker i två veckor nu och nu börjar suget släppa och jag kan utan större svårighet låta bli godsaker... :) Oftast på jobbet så bjuds det på kanellängder eller som idag fick vi smörgåstårta och kräsen som jag är så lockar det inte mej, skönt det iaf för hade dom lagt dit några marabou chokladkakor så hade jag fått det jobbigt, choklad är min akilles häl... :) hehe
 
Men jag tycker inte att jag "slutat leva" (som en fin vän så fint kallar det hihi:)) bara för att jag tänker på vad jag äter. I fredags till exempel fick vi en liten efterrätt som bestod av bär och kesella. Gott och helt ok enligt mig. Det är inget som ger mig mer sötsug men stillar ändå efterrättsbegäret.... :)
Jag vet att jag senare i livet får äta godis och allt sånt som jag tycker är sååååå gott så egentligen är det inte någon stor uppoffring att läta bli det ett tag.
På jobbet har jag och min arbetskamrat Anette diskuterat ofta hur svårt det är att låta bli allt det goda och hon har nu försökt med att ha en dag som hon får äta sånt och idag när hon kom till jobbet så var hon besviken på sig själv för att det blivit mer än en dag över helgen. Jag vet att jag inte är tillräckligt stark att låta mig själv bara ta en bit av något, därför låter jag helst bli att ta något alls. Jag hoppas att det kommer en dag då jag kan äta några godisar, eller ta en liten tårtbit, detta är mitt största bekymmer, jag vill gärna vräka i mig och att hålla vikten är det svåraste som finns enligt mig. Att gå ner kan vara jobbigt men det klarar jag av det vet jag....
Men jag gör ett nytt försök nu.
När jag har gått ner de kilon jag vill nu så gör jag ett nytt försök till att hålla vikten. Man kan ju inte annat än att försöka och misslykas jag ja då får jag börja om igen och se om jag kan hitta någon annan metod som passar mig. 
 
Det största problemet denna gången har nog varit allt jobbigt som hänt och jag erkänner jag är en tröstätare.... När jag är ledsen så trycker jag bokstavligt talat i mig allt.... Sån är jag... Men jag hoppas att livet kan fortsätta lite smidigare nu framöver så jag behåller motivationen till att träna och fortsätta äta som jag ska, för det hänger ju ihop... :)
 
Oj nu skrev jag lite mer än jag hade tänkt mig men jag känner mig bara så nöjd just nu och ville dela det med er... :)
 
Kram på er!
Kommentarer!
Postat av: Micke

Du är så duktig och kommer snart vara tillbaka efter att du varit sjuk.
Snart är jag klar med mina behandlingar och efter träning kommer jag och springer med dig :)

Kommenterat - 2012-09-18 / 09:43:45
Postat av: Jessica

Jag ser fram emot när vi kan ut o löpa tillsammans!:)

Kommenterat - 2012-09-18 / 10:42:11
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: