Säkerhet i olika former, vad tänker vi med egentligen?!

2010-03-08 / 20:31:42

Ibland funderar man på vad vi människor tänker med, tycker inte vi är så klyftiga alltid;)

Vi lägger pengar på dyra datorer, mobiltelefoner och alla möjliga sorters saker. Men säkerheten i huset? Hur mycket pengar har du lagt på ett bra lås till ditt hus så att ingen kan komma in och skada dig eller sno dina dyra apparater? Vi tänker bara att: Nej men det händer inte mej!
Men om det väl gör det, att någon faktiskt bryter sig in i ditt hus, då är du förmodligen mycket fattigare än du varit om du lagt pengar på ett bra lås från början, förmodligen mår du själv dåligt ett tag efter inbrottet.
Vi aggerar inte förns det hänt på riktigt.

Säkerheten för dig själv?! Pengar läggs på dyra försäkringar på våra djur och motorfodorn, men har vi någon försäkring på oss själva? oftast inte.... hmmm?!

Vi hästmänniskor kan vara duktiga på att spendera pengar på fel saker, många slantar läggs på schabrak, lindor, benskydd mm till hästen så den har det bästa av alla prylar, sen att du själv rider med en billig hjälm och utan säkerhetsväst tänker du inte på?
Ramlar du av och slår i huvudet så illa så du blir hjärnskadad så är de pengarna en bättre hjälm skulle kostat inte så mycket om man jämför....
Säkerhetsväst är oftast inget måste hos många, en billig kan räcka till de få gånger man hade tänkt använda den, men hallå??!?!?! Även om man inte tänker använda den varje gång man rider så har man uppenbarligen anledning att skydda sig de gånger man väljer att använda den annars hade man inte gjort det, o då är det väl verkligen viktigt att den skyddar dig så bra som möjligt?!

Bara lite funderingar, jag säger inte att jag är felfri när det gäller detta, jag stämmer in på många punkter, men usch så korkad man är!;)

Kommentarer!
Postat av: susanne

Jag håller med dig! Kloka ord. Ibland tänker man på precis allting runt omkring förutom sig själv, konstigt faktiskt. Det är ungefär som med föräldrar som förespråkar cykelhjälm till barnen men inte använder det själv. Konstigt tycker jag!

Kommenterat - 2010-03-09 / 12:32:58
Postat av: Malin

Vi har larm i huset, alla vi är försäkrade, ny hjälm inköpt och väst finns;) Jag måste vara en mycket klok människa!;)

Kommenterat - 2010-03-09 / 13:29:52  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo precis Susanne, tyvärr handlar ju mycket om pengar Malin som alla inte har... ibland väljer vi att lägga pengarna på något annat men i många fall finns det för lite pengar....:(

Kommenterat - 2010-03-09 / 19:02:37
Postat av: Malin

Fast min pers försäkring kostar mig 53 kr i månaden;) Larmet är iof dyrt. (tycker jag men inte micke)



Jag har ju delat upp hjälm å väst kostnade under några år hehe

Kommenterat - 2010-03-10 / 09:23:24  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: