Tre rätters

2010-10-13 / 12:52:19
Nu kommer lite bilder på våran måndags middag, inget avancerat men mumsigt!:)
Kände för att lyxa till måndagen lite o göra tre rätters...



Förrätten blev toast skagen med lite pharma skinka på... Jag fullkomligt äääälskar pharma skinka;) Haha



Varmrätt blev rotfruktgratäng (potatis, sötpotatis, morötter o zuccini) med fläskfile och basilika sås samt en vinsås a la Pontus;)



O slutligen till efterrätt blev det chockladmousse med hallon, den e bara sååååå god!!:)



Igår blev det inte lika fint men gott iaf, spättafile med potatismos o spenat, mums mums mums!



Idag blir det pannkakor, Marcus kommer på besök med;) På torsdag blir det tacopaj.... På fredag åker vi till sthlm o då blir det lite matsäck med i bilen, tunnbrödsrulle med kyckling, sallad o avocado....:)

På lördag blir det knödel hos pappa för att fira pappas födelsedag, ska bli så roligt att träffa alla!:)

Imorgon vaccineras hästarna så det passar bra att jag åker i helgen då de endå ska vila några dagar;)

Annars har ja nog inte så mycket mer att dela med mig om idag... förkylningen börjar bli bättre, bara lite hosta kvar mest så nästa vecka hoppas jag att jag kan komma igång o träna igen! känns hemskt att inte kunna gå ner på gymmet nu när vi kommit igång så bra..:( Pontus är ju med förkyld nu så blivit uppehåll för oss båda!

Kram på er alla!
Kommentarer!
Postat av: Petra

Mysiga ni är som lyxar till det i vardagen :) precis va man behöver i höstmörkret!

Ska bli kul att se er i helgen..

Kram P

Kommenterat - 2010-10-13 / 16:09:20
Postat av: mormor

gud so hungrig jag blev jag tyckte du sa att du inte kunde laga mat?

Kommenterat - 2010-10-13 / 18:40:36
Postat av: Jessica

Petra: Ja precis det jag kände!:) Ska bli kul att se er med!:)

Mormor: Haha nej jag är inte så duktig på avancerad mat men detta var inte så svårt:)

Kommenterat - 2010-10-14 / 08:11:06
Postat av: Anonym

Kyckling som är så gott. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

Kommenterat - 2010-10-14 / 23:43:25  | URL - http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hmmm vem skrev?! o vad är bloglovinbyten?:)

Kommenterat - 2010-10-15 / 21:42:56
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: