Blogga blogga blogga...

2010-09-21 / 12:58:32
Då var det dags igen, internet går snabbt nu som alltid på skolan så jag tänkte lägga upp lite bilder;)

Helgen som varit har varit bra, förutom det sketna vädret, regn regn regn hela tiden o blåst..:( Red en häst på lördagen o ingen på söndagen... Vädret var som sagt kasst. Blev en riktigt latardag på söndagen, tror ja låg i soffan hela dagen, förutom när vi skulle åka o rösta... kändes illa men samtidigt orkar man inte ta tag i något när man väl ligger där, pluggade dock lite.. tenta nu på fredag!

Igår red ja tre hästar i paddocken, gick riktigt bra med alla. Indi fattar detta med öppna men sluta vad är det??? Haha det går inte riktigt in...;) Hollan var överlycklig över att få hoppa lite vilket vi inte gjort sedan innan hon var dålig..:/ Hon var pigg som sjutton o tyckte det var skoj. Aragorn var med en liten piggelin som var lite busig men annars riktigt duktig, vi galopperar nu ett helt varv i varje galopp i paddocken o har lite smått börjat flytta för skänkeln o böja honom på böjt spår, det är lite svårt allting för honom men ja tycker det går framåt nu... Han är fortfarande ganska envis när det gäller utgången i paddocken där han gärna vill gå ut men det gäller att vara med, desto fler gånger vi vinner desto mindre protesterar han så vi kämpar på!
idag kommer Susanne o rider Hollan med mig så det blir en sväng i skogen ikväll, ska hjälpa mamma lite i paddocken innan med... Får se om ja hinner med att gymma ikväll eller om det får bli plugg istället... blir nog ganska sent innan ja e klar med hästarna så måste nog tyvärr prioritera plugget..:(
Men igår gymmade vi, körde lite ben vilket känns liiite lite idag... pressade ganska mycket ändå tyckte jag..:/

Ja ja här kommer lite bilder iaf!



Först en bild på Pontus mega tallrik med pannbiff, potatis o kantarell sås! Såååå gott blev det:)



Sedan blev det kycklingsallad en dag förra veckan, min favoriträtt!:) o bara pyttelite rostad lök Micke!!;)



I söndags gjorde Pontus en köttgryta med lite morötter o kantareller i... Väldigt god men tyvärr så stark så ja knappt kunde äta den..:( blev en liten fralla till;)



O här har vi en bild på gårdagens mat, den tunisiska grytan med lite eget tillägg:)

Recept:

3 röda paprikor
2 gula lökar
500 g krossade tomater
1 tsk spiskummin
2 hönsbuljongtärningar
1-2 dl vatten
räkor!!!:)
Couscous

Haha nu kommer ja knappt ihåg det men tror detta är allt;) men jag la denna gången till lax o zuccini.

Fräs hackad lök, zuccini och paprika i lite olja tillsammans med spiskummin i ca: 3 min. Häll i vatten, krossade tomater, smula i buljongen o låt koka i ca: 10 min. När de e ca 5 min kvar kan du tärna laxen o lägga i den, o när de nästan är färdigt lägg i räkorna bara så allt blir varmt.
O servera med couscous!

Tror som sagt jag fick med allt hehe men ja gillar detta faktiskt, inte Pontus dock, men skit e det;)



Osså lite gym bilder, vi hade ju fin besök av mamma o Petri igår, men att Petri fortfarande har jackan på sig säger väl allt om hur hårt han tränade;)
Mamma däremot var flitig! Men som ni vet tycker hon inte om att vara med på bild så jag ska faktiskt respektera detta denna gången o inte lägga ut bilder på henne när hon tar i:) Men duktig var hon!

Det var nog allt för denna gången, hoppas nu ni testar mitt goda recept!!:) Kram på er!
Kommentarer!
Postat av: Anonym

Tack för det gumman :)Var nog ingen vacker syn ändå så ni missade inget. Har träningsvärk idag :)

Kommenterat - 2010-09-21 / 13:24:28
Postat av: Anonym

Haha var inge fel på de bilderna men ja lyckades inte få någon bra pga att maskinen var ivägen hela tiden;:) haha

Kommenterat - 2010-09-21 / 22:49:19
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: