Helgen...

2011-04-03 / 16:44:44
Helgen som gått har varit riktigt bra!

I fredags kväll tränade jag Indi för Caroline i Torpa och trots en spänd kille gick det riktigt bra! Han blev så fin på slutet...
På lördagen red jag igen kl:09.00... vi var ganska möra både jag och indi men kändes bättre när vi värmt upp en stund... Red på kandaret för första gången på träning och det var inga problem! Galoppen blev super fin och jag är så nöjd... nu har jag lite att träna på tills nästa gång!
Kl:12 var det dags för Aragorn att få visa vad han kunde och det var en lite spänd och nyfiken kille som hade lite svårt att fokusera på uppgiften men vi fick lite tips och han skötte sig utmärkt! Det går framåt och det är det som är huvudsaken! Filmer finns på mammas blogg: aggiochjag.blogspot.com

När jag fått i mig lite lunch efter alla träningarna lyckades vi städa vårat stora hus lite och jag gick sedan en lång promenad med Nookísen, gick inte så fort då mina ben var helt slut efter ridningen men var så himla skönt att vara ute! hehe

Vi tog fram griller framåt kvällen och grillade lite! Blev grillspett med fläskfile och champinjoner, till detta blev det klyftpotatis och en enkel sås, en majskolv till förrätt med;) MUMMA!!
Trött som man var så somnade jag som vanligt i soffan på kvällen... hehe

Idag (söndag) hade jag sovmorgon vilket var väääldigt skönt! Lyckades sova till 09.30! så skönt... Blev en god frukost innan jag o mamma gav oss ut på en lugn skritt tur på våra killar. så underbart med mysiga hästar och varm vår...:) man inser då hur lyckligt lottad man är!

Efter lunch kom regnet som beräknat och det kändes skönt att vi hunnit rida! Åkte ändå ner till paddocken med ATV:n för att harva paddocken som förhoppningsvis är ridbar denna veckan! Ska bli skönt att kunna träna lite hemma ock slippa åka till ridhuset varje gång vi ska träna... Har iof gått bra att åka med killarna;)

Pontus är på Däckia och byter till sommardäck på min bil samt tvättar den... Umgås lite med sina kompisar och fixar o donar lite... så nu är jag själv hemma för Nookisen fick följa med honom... Det är kul för honom att se lite annat ibland..:)

Ska strax fixa lite med maten men passar på att ta det lite lugnt i soffan innan o  njuter av ensamheten faktiskt;) Även om jag längtar tills mina killar kommer hem..:)
Idag blir det tjälknöl med potatisgratäng! Mmmm längtar... hihi

Imorgon är det praktiken igen.... 5 dagar sedan åker vi till STHLM!! :) SKa bli kul att komma bort lite och träffa alla....
Kommentarer!
Postat av: Malin

Måste ha remont eller pullar på bebis pga de problem med tänderna hon haft. Hon får inte ha vanlig engelsk:/

Kommenterat - 2011-04-07 / 09:57:41  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe du har fått mail på FB;) Jag vill inte köra henne nu då jag inte kan röra mig så mycket. Mardröm om något skulle hända! Men kan du komma ut blir jag super lycklig!

Kommenterat - 2011-04-07 / 10:00:06  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: