Mars...

2011-03-01 / 20:31:27
Jahapp så nu blev det Mars... Man kan ju tycka att våren kan komma nu kanske?!
Allt går bra och livet känns bra... men ändå känner jag mig less o trött o BARA SUGEN PÅ GODIS HELA TIDEN!!! Har inte ätit godis på ca: 7 veckor... vill ha lösgodis, o äta det tills jag spyr:) Åh så gott det hade varit!!
Viktnedgången har gått sådär, jag o mamma brukar vinna varannan vecka ungefär och jag skulle vilja öka på takten lite men känner inte att jag har sug att kämpa så hårt som jag borde...:/ Mat är så gott och jag gillar att vara mätt, men men man får väl vara nöjd om det går åt rätt håll iaf.
Skulle vilja gymma mer men när det är så kallt i gymmet som det är nu (6-9 grader) är man inte så sugen, även om jag vet att det är ok när man väl kommit igång, men bara att gå utanför dörren på kvällen när man fått upp värmen i soffan känns tungt, blir iaf 2-3 dagar i veckan.
Skolan går ganska bra och jag klarade förra tentan med bravur! Den senaste tentan gick dock inte lika bra så får se vad resultatet blir..:/ Men det var den sista riktiga tentan så klarade jag inte den är det inte så farligt, bara att göra om!:) Min praktik börjar om mindre än 2 veckor och sedan är det inte långt kvar...:/
Ridningen går framåt men sakta...:( det är hårt och halt överallt så är svårt att göra något vettigt så det har blivit ett par rundor till ridhus, är skönt att ha ett nära så man kan åka o rida och ändå ha lite kvar av dagen:) Både Indi och Aragorn har fått åka dit! Holly däremot vilar fortfarande..:( Känns jobbigt att hon bara står och jag vill så gärna ha igång med henne oxå..:( Men hon får vänta tills det är isfritt... så att vi kan komma igång ordentligt på en gång;)
Sist vi var i ridhuset provade mamma lite sadlar på Aragorn, så jag passade på att ta lite kort:)
Dock inte med den nya sadeln men söta e dom iaf:)
Blir inga mer bilder då jag sitter hemma o väntade ½ timme på denna bilden... hehe
Helgen som var hade vi mys!:) Pontus fyllde ju år igår så vi firade honom lite på söndagen, det blev maräng swisch! Stillade godis suget lite men var dock inte samma sak på långa vägar:(
Igår (måndag) var det Pontus födelsedag och även våran förlovningsdag, var ett år sedan mitt lilla hjärta friade till mig:) Blev god middag med ljus och musik och blommor:)
Ikväll är jag ensam hemma då Pontus är i Växjö med jobbet, faktiskt lite skönt med lite egentid..:)
Helgen som kommer bjuder på hästar hästar och hästar..:) O mys som alltid, kanske lite plugg oxå vem vet;)
Kram på er!
Kommentarer!
Postat av: Mia

Kram på dig också! Nu är vi ju alla olika men jag skulle vilja säga att det ger med sig, sötsuget alltså. Det har det för mig. Men det tar tid och man måste minska på allt socker. Du fixar det här! Och Marita med det är jag övertygad om!

Kommenterat - 2011-03-01 / 21:24:56
Postat av: Ellis

Ja vad du e duktig med godiset. Vi här hemma höll oss i 4 veckor utan godis, läsk.

Sen har det så där känns inte så bra.

Men nya tag får man ta hoppas på de bästa

Kram

Kommenterat - 2011-03-01 / 21:59:53
Postat av: Jessica

Mmmm vi är alla olika när det gäller godis Mia och jag tror att speciellt du och jag är väldigt olika;) Tycker jag borde vara avgiftad nu efter 7 veckor utan godis o socker men mitt godis sug kommer nog aldrig försvinna;) hehe Men jag kämpar! 4v är inte så tokigt det heller Ellis;) Jag tycker vi alla kämpar på jättebra!:)

Kommenterat - 2011-03-02 / 07:56:55
Postat av: Stephanie - dressyrblogg

sv: okej, visste inte om du sålt honom såg ju honom på annons innan :) hihi okej, hade jag haft råd att ha en box till hade jag gärna anmält mig som intresserad :) behöver ha en pålle till :)

Kommenterat - 2011-03-03 / 13:07:31  | URL - http://stephanieengblom.blogg.se/
Postat av: Stephanie - dressyrblogg

SV: jo jag förstår dig! Och jag tkr du ska ha kvar honom, han är jättefin! :) det är månadskosnaderna som inte går ihop sig med två (du vet box, försäkring, foder osv.), annars hade jag redan haft två hihi :)

Kommenterat - 2011-03-03 / 14:26:45  | URL - http://stephanieengblom.blogg.se/
Postat av: Malin

Lille aragorn. Ser verkligen ut som en ponny på den bilden;) Så socker söt!!!!

Kommenterat - 2011-03-04 / 08:55:46  | URL - http://suomenhevonen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: