Blogga?!

2011-05-09 / 14:14:47
Hehe ja som vanligt så har det varit blogg torka hos mig... är hemskt ledsen för det men alltså jag orkar inte med att skriva hemma med det jäkla skit modemet... Längtar tills vi får fiber hemma, då är det bara att slå upp datorn och susa fram på internet.. :) 

Men tänkte ni skulle få en liten uppdatering iaf... :) 
Som ni alla kanske vet så är ju vädret helt underbart!! Man kan vara ute på kvällarna och jag har hunnit med att sola lite till och med :)

Indi har fått komma upp på två tävlingar sedan starten i Ljungby... Det har gått bra och vi har kommit 3:a respektive 1:a i olika klasser... Det är jag ju helnöjd med... hehe Men det är såååå mycket kvar att jobba med, hur lätt är det att få en häst avslappnad bara sådär lixom?! Det är den största boven just nu...

Förra veckan kom Susanne hit från Östersund och har bott hos oss i en hel vecka! Har varit så himla underbart att ha henne här, fått hjälp att hinna med  hunden och maten när man kommer hem och det är verkligen guld värt. Samtidigt har hon hjälpt mig med kost och träning, vi har varit ute och joggat tillsammans och puschat varandra när det gått trögt i endel uppförsbackar,... ;);) 
Förra veckan var första veckan på min tävlingsvecka med viktnedgång igen! Haha tävlingsmänniska som man är finns det ingen bättre motivation än tävling... Men denna gången är det inte mamma jag tävlar med utan Jimmy på Sohlbergs där jag har min praktik, O jag får bara inte förlora!!!! Därför har jag gått ut ganska hårt (tycker jag) denna första veckan o tränat o ätit mindre portioner, det är jobbigt med maten tycker jag men det är väl bara att stå ut, jag vänjer mig men kommer aldrig att nöja mig med dessa små portioner så det är bara att lära sig att leva med det! Men när man ser resultat är det kul!
Vi ska alltså under 5 veckor se vem som går ner mest samt minskar midjemåttet, och jag måste säga att mina första vecka gått kanon, var tvungen att tjuvkika lite på vågen imorse, o när den säger att jag gått ner 2 kilo kan man inte annat än att jubla!! :) hahaha Jag känner segern ett steg närmare, vet att det inte kommer bli så mycket denna veckan men ja ska försöka lägga i ännu en växel, för nu e ja på G och mer taggad än någonsin! (haha kanske jag har sagt förut jag vet men vi bortser från det;)) 
Jag kan ju inte förlora mot en kille... haha 

Praktiken är slut och nu har examensarbetet tagit sin början, känns  väldigt jobbigt för det är inte lätt att skriva ett examensarbete ska ni veta!! Men jag kämpar på så gott jag kan för den 1 Juni ska jag ju ta examen!! :) 
O för er som vill veta så ser det ut som jag börjar jobba 15 Augusti! Känns så skönt att veta lite om framtiden, även om sommaren inte riktigt blir som vi tänkt oss kanske eftersom det blir att skrapa kronor tills jag får lön, men jag tänkte rida in lite hästar åt andra så kommer förhoppningsvis in lite pengar... :)
Skulle verkligen behöva måla huset i sommar med... SÅ om vi får ihop pengar till färg så är det fritt fram för alla ölsugna att komma o måla och ta sig ett par pilsner.. :) hehe 

Usch det är tråkigt att man alltid ska vara så beroende av pengar och jag ber om ursäkt att jag tar upp det så mycket här (vet att det är många som har det tajt oxå), men jag längtar så fruktansvärt mycket efter att få en fast inkomst varje månad som förhoppningsvis är mer än 8000 i månaden.. :) hehe Då kanske man kan försöka spara lite mer och ta sig till folk utan att hela månadens budget ska bli lidande... Lite marginal vore ju inte fel... ;) hihi

Annars har jag nog inte så mycket mer att skriva skulle jag tro... Pontus mår bra, han ska vara ledig snart i en vecka + semestern i sommar... Gött!!

O för er som vill komma när jag tar examen så är det som sagt 1 Juni! :)
Kommentarer!
Postat av: Mia

Alltid kul att läsa även fast vi pratat en del.

Stor kram till er!

Kommenterat - 2011-05-10 / 07:53:28
Postat av: Mamma

Jag kommer på examen :) och på middagen :)

Kommenterat - 2011-05-10 / 19:53:49
Postat av: Jessica

Hihi vilken tur för dig mamma!! :) Annars hade jag blivit väldigt förvånad... hihi

Kommenterat - 2011-05-11 / 09:22:47
Postat av: Elin

Jag kommer och målar i alla fall! :)

Kommenterat - 2011-05-12 / 12:58:02  | URL - http://stellasmatte.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: