Livet går vidare...

2012-05-17 / 16:06:47
Även om det känns som om man ska vara ledsen i alla evighet så går ju livet vidare.
Nanook finns i våra tankar hela tiden och det går lite upp och ner ibland men det känns ändå som om vi börjat gå vidare. Det värsta är att komma hem från jobbet till ett tomt hus, det ska ju vara en vit liten kille innanför dörren när man öppnad den.... :( Saknar honom så himla mycket!

Annars har jag kommit igång med träningen igen denna veckan efter en veckas upehåll, känns bra men man tappar ju så mycket på en vecka... :/ Har även fått med mig Pontus ner i gymmet två dagar så jag hoppas att han ska komma igång lite nu med.. :) Det är ju roligare när man är två...

Igår kväll tog vi en skön promenad tillsammans i kvällssolen och det kändes konstigt att gå utan att hålla i ett koppel... :/ Men det var skönt att komma ut lite tillsammans och jag har hittat en ny runda som jag ska testa att springa i helgen! Är skönt att springa lite blandat asfalt och grus... Har ju köpt ett par nya löparskor (newbalance blev det) men har inte riktigt vant mig vid dem än, kändes inte alls bra första rundan jag sprang i dem men bättre andra gången då jag testade att ha ett par andra sulor i... Men jag tror det handlar om att jag ska vänja mig lite... Men det är ju helt sjukt vad löpning sliter på kroppen!! Jag tänkte på det häromdagen att jag har nog aldrig känt mig så stel och "mör" i kroppen som jag gör sen jag började springa. Jag känner mig ändå fräsch som tränar och så och jag har inte ont när jag springer, jag har inte ont annars heller men det är ju som det sägs att löpning är det som sliter mest på kroppen, dessa stötar som man utsätter sig för i varje steg, o jag som dessutom nästan bara springer på asfalt och har haft så dåliga skor. Men jag tycker det är kul och det är ju inte så att jag inte klarar av det men det känns att det sliter på kroppen...

Hästarna mår bra och förhoppningsvis är Holly dräktig, det får vi veta på torsdag nästa vecka då hon ska in på en koll, så hoppas hoppas verkligen att hon är dräktig! Indi går i hagen och njuter av livet och blir starkare och starkare för varje dag, vi har börjat med lite promenader och jag ska börja tömköra honom lite till helgen tror jag. Får inte rida än men man kan ju börja bygga lite muskler från marken iaf! :)

Vi har även börjar tvätta huset inför att måla det! Har tvättat hela baksidan och halva framsidan och till helgen ska vi nog köpa lite brädor och grejer för att kunna sätta igen dörren på ena kortsidan så det känns som om det går framåt, men det tar tid. och det är svårt när man inte riktigt vet hur man ska göra saker och ting. Kommer bli så fint när det är färdigt bara! :)

Idag har varit en slappar dag för mig och jag sov till 10.45!!!!! Var iof uppe vid 7 och släppte ut hästarna och sedan vaken vid 9 och vid 10 men somnade om och det var så skönt att få vila ut ordentligt! Pontus har varit iväg med jobbet och kört gokart så jag har haft soffan för mig själv... :) Mamma och jag var i stallet och fixade en stund och sedan tog vi på oss träningskläderna och gick ner i gymmet! Så lite har jag fått gjort iaf.. :)

Ikväll blir det middag hos mamma, blir torsdagsmiddag denna veckan istället för fredagsmiddag eftersom vi var lediga idag, imorgon jobbar vi allihopa... :(

Har inga bilder att lägga in men kan meddela att jag har hittat kameran!! Städade bland mina skor och längst in i garderoben låg en gammal handväska som jag inte sett och där i låg den! Haha Så nu har jag både den och laddaren i säkert förvar så ska försöka ta lite bilder till helgen och nästa helg när vi ska till Göteborg för att fira Pontus pappa!

Kram på er!
Kommentarer!
Postat av: Mia

Skönt och höra att det går framåt.

Kan inte riktigt föreställa mig hur det skulle va att mista Lakrits..

Massor med kramar!

Kommenterat - 2012-05-17 / 20:38:34
Postat av: Ellis

Livet går vidare på ett eller annat sett. Igår var det ett år sen vi tog bort Zebben. Finns fortfarande i tankarna.

Jag känner mig ganska mör i kroppen efter löpningen ibland och i ryggen kan jag få ont dagen efter..

De är nog som du skrev att löpning sliter en del på kroppen.

Kommenterat - 2012-05-18 / 08:40:55
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress: hollidej.blogg.se

Kommentar: